mandrax?
mandraxa
jen bych se chtela zeptat, proc nikdo nezná mandrax.. je to stimulacni droga myslim.. podobna edefrinu a uklidnuje nebo utlumuje.... nikde na internetu o ni nic nemohu najit.. o vic drogach je na internetu malo... tahle drozicka malinka je z velkee knihy kouzel my deti ze stanice zoo a pozna se dost dobre kdo ji cetl tim, ze zna prave mandrax.. fajn.. vlastne to neni dotaz ale jen poznamka..

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. No, "mandrax" je podle dostupných informací lék, který se v minulosti předepisoval jako lék na spaní a proti úzkosti, patří mezi barbituráty a má potenciál vyvolání jak psychické, tak fyzické závislosti. V současnosti je jeho legální výroba zastavena, ale probíhá výroba ilegální, a to především v afrických státech, například v Jihoafrické republice. Na internetu se dají najít informace, ale především v angličtině, v češtině nic moc dostupného není - je to především proto, že lék pod tímto obchodním názvem nebyl a není v Čechách dostupný. Tedy rozhodně to není stimulační droga podobná účinkem efedrinu. Stimulační drogy skutečně nemají tlumivý účinek. Mám pocit, že v tom máte trochu hokej. A pokud mám reagovat na Vaši skrytou poznámku - není to v našich silách. Zkuste se podívat do rubriky Psychofarmaka na této stránce, tam najdete kde co z toho, co by Vás zajímalo. Pro informaci - nejrůznější látky vyráběné legálně mají nejrůznější účinky a nejrůznější obchodní názvy, takže lék známý pod jménem Rohypnol, který je masově zneužívaný v ČR, se může v jiných státech jmenovat stokrát jinak podle toho, která farmaceutická firma ho vyrábí a distribuuje - účinnou látku tohoto léku je flunitrazepam, který patří do skupiny benzodiazepinů, ale obchodní názvy mohou být různé. Pokud se podíváte na www.lekarna.cz do kolonky Léky užívané v psychiatrii (které jsou nejčastěji zneužívané, krom léků proti bolesti), tak Vám vyskočí přes čtyři tisíce léků užívaných jen v Čechách a v současné době. To, co chcete, by byla práce pro zkušeného farmaceuta na několik let... :) BTW Knihu Děti ze stanice ZOO jsem četla, pravda, je to už řada let, a na lék jménem mandrax bych si nevzpomněla. A říkám si, proč potřebujete dělit lidi na ty, co knihu četli a na ty, kteří ji nečetli?