Je to pravda?
Kryštof
Dobrý den, od několika kolegů jsem se doslechl, že prý od roku 2007 má být uveden v platnost zákon, který by dovoloval jednotlivcům pěstovat pro vlastní spotřebu několik rostlin konopí. Je to pravda? Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Jak už jsem psala před časem někomu z dalších tazatelů, kteří se ptali na tuto záležitost - s tím pěstováním konopí je to trochu jinak - pokud se k Vám dostala nějaká informace ohledně změn zákonů týkající se konopí, tak je to následovně: V současnosti probíhá rekodifikace trestního zákona. Zatím prošly změny zákona parlamentem, který vše předá senátu. Ten změny odsouhlasí nebo ne. Pokud je neodsouhlasí, tak se zákon vrátí zpět a bude se znovu přepracovávat. V zákoně v současné době je návrh, aby pěstování konopí pro vlastní potřebu byl přestupek a nikoli trestný čin jako dosud, a také by měl obsahovat rozdělení drog na "měkké" (tedy konopné drogy) a "tvrdé", takže trestné činy, které souvisí s drogami, by byly posuzovány i z toho hlediska, kterých drog se týkají. Tedy - pokud by tento návrh prošel, ještě to stejně neznamená, že by konopné drogy byly legální. Nicméně by byly zmírněny některé právní důsledky, které se týkají pěstování a dalšího nakládání s konopnými drogami. Na úplnou legalizaci pěstování konopí si asi ještě budete muset počkat :) Předpokládá se, že by nový zákon mohl platit od roku 2007, ale uvidíme, zda návrhy projdou.