nová pomůcka pro policii
Dobrý den, můj dotaz se týká nového zákona, který umožňuje policii používat testy na odhalování drog v těle řidiče. Není mi jasné, jak přesně tyto testy fungují. Pokud ukazují, že marihuana byla užita před hodinou, pak je jasné, že řidič před jízdou požil drogu a musí nést následky, ale pokud ukazují THC ještě před 24 hodinami a řidič opravdu 24 hodin nic neměl, pak by to bylo trošku diskutabilní a vtom případě nepostihnutelné. Jak to tedy je?Díky

Odpověděl: Bára Orlíková
Omlouvám se za pozdní odpověď, ale situace ohledně nových drogových testů pro řidiče je v tuto chvíli poměrně nepřehledná. Pilotní projekt testování na drogy probíhal zatím pouze v Ústeckém kraji, v ostatních regionech zatím Policie ČR nemá testy k dispozici. Vzhledem k tomu, že je stále v jednání s firmou, která vyrábí alkoholové testery ohledně dodávky drogových testů, tak v tuto chvíli ani nevíme, jaké přesně testy bude policie používat, takže Vám nedokážu objektivně zodpovědět Vaše otázky ohledně THC. Pokud Vás bude nadále zajímat, jak to s testováním řidičů je, můžete se obrátit na MUDr. Viktora Mravčíka z Národního monitorovacího centra pro drogy a drogové závislosti (NMS), popřípadě právníka Mgr. Ondřeje Petroše ze stejné instituce. Kontakty najdete na www.drogy-info.cz, což je web NMS.