Jak dál?
Hanika
Dobrý den pocházím z rodiny alkoholika.Od 16 let jsem brala drogy-pervitin-nitrožilně do 19,20let.Nechala jsem toho,protože už jsem cítila,spíše hnus a ta společnost ve které jsem se pohybovala byla taky dost šílená.Poté jsem vyzkoušela různé drogy a zůstala u extáze,trávy a občas kokainu a samozřejmě alkoholu.Asi kolem 23 mi psychiatr začal psát neurol na kterém jsem si vytvořila dost silnou závyslost.Ve 24 letech jsem si našla o 15 let staršího přítele,a přestala jsem drogy a neuroly užívat úplně.Prošla jsem léčebnou kúrou zoloftu.Jenže ted je mi 26 let a trpím šílenýma úzkostma.Tyhle stavy mi už opravdu začínají ničit život asi mne vyhodí ze školy,protože já tam prostě nemůžu jít a když tam jdu a zuby nehty se tam snažím vydržet zažívám peklo.Někdy zas nemůžu vyjít ven.protože to mezi lidmi nezvládám.Můj psychiatr je dobrý,ale v tomhle prostě cítím,že mi nemůže pomoct.Prosím proto o pomoc Vás.Ta úzkost je mé prokletí.Hanika z Prahy. PS:Uvědomuji si,že až to budete číst,řeknete si-není se čemu divit.I já to vím,ale čas zpátky nevrátím,chci jít dopředu,takhle se potápím.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, rozhodně si netroufám posuzovat, jestli je, nebo není se čemu divit. Důležité je, že se teď necítíte dobře, i přes to, že jste přestala drogy užívat. Nepíšete, jaké léky - jestli nějaké - užíváte nyní. Jestli pořád trvá Váš vztah atp. Myslím si ale, že je rozhodně třeba řešit situaci s Vaším psychiatrem, který Vás zná a ví, čím už jste prošla. Také by Vám asi neměl jen předepisovat léky, ale o situaci s Vámi i mluvit. Mnohdy se úzkosti lépe řeší psychoterapií než farmaky. Zkuste se s ním poradit i o této alternativě. Těžko Vám ale na dálku naordinujeme lepší, účinější léky. to je opravdu na něm, po případě na jiném psychiatrovi, kterého navštívíte osobně. Rozhodně to ale nevzdávejte jako prohraný boj. Držím palce, ať najdete nějakou možnost, jak Vám bude dobře.