přestat kouřit
Slunicko
Dobrý den,byla jsem kuřák,40 let,cca krabička cigaret denně.Před vánocemi jsem byla nachlazená a po dnou dnech na lůžku jsem si už nezapálila.Dnes je tomu již skoro měsíc co nekouřím,nemám chuť na cigaretu,ani mi to nesmrdí,ani mi nevadí ,když v mé přítomnosti někdo kouří,prostě nic.!Ale cítím se velice unavená,mám zimnici několikrát denně,více spím a přibrala jsem cca 5 kg.Nazvala bych to absolutní vyčerpaností.Dcera mi tvrdí, že tělo bylo závislé a bylo by dobré se s někým poradit,zda jsem udělala dobře takto naráz anebo ne,prosím sdělte mi Váš názor.Ještě bych chtěla dodat,že to rozhodnutí a nechuť na cigaretu přišlo samo od sebe.Předem děkuji za odpověd.Hezký večer.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Gratuluji Vám k nekouření (já mezi ty šťastlivce, co nekouří, prozatím nepatřím :) Z toho, co popisujete, mi připadá, že jsou to příznaky po vysazení cigaret, jen se mi zdá, že jsou poměrně dlouhodobé a možná bych se opravdu zašla raději někam poradit. Nemyslím, že byste udělala špatně to, že jste přestala kouřit naráz, jinak se to nejspš ani udělat nedá, snižováním počtu cigaret se člověk obvykle daleko nedostane - možná to ale chtělo snižovat hladinu postupně například pomocí nikotinových náplastí. Tato poradna je ovšem zaměřena spíše na nelegální drogy. Takže bych Vám mohla doporučit tyto odkazy - www.nekurak.cz a www.dokurte.cz, kde najdete i seznam speciálních poraden pro odvykání kouření. Doufám, že tam najdete poradnu, která je pro Vás dostupná. Bývají v každém regionu. Takže přeji hodně štěstí a vytrvejte, určitě se to zlepší.