prosím pomoc
Alena
Dobrý večer,dva roky sem na pervitinu.teďsem 3 neděle vynechala.sem nervní,mam deprese a pořád myšlenku na pernik.nemůžu večer spát,protože na to pořád myslim.když sem s kamošema co taky berou.tak mi to nédá a jedu s nima.nechci měnit kámoše,jenom kvůli tomuhle.už ten hnus nechci,je to hrozný psich.mam pak výčitky a myslim,že se z toho zbláznim.sou to 3 neděle a mí chutě sou horší a horší.vážně je to na mojí malou psichyku až moc.rodiče do toho nechci tahat.je mi 17 let ty nejhezčí léta sem zahodila jen tak,že si užívat tohle mládí.hledam pomoc kde se dá.sama na tohle nestačim,to už sem zjistila.prosím poradte mi.DĚKUJU

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud teď tři týdny abstinujete, tak je to velmi dobrý první krok a gratuluji Vám k tomu - ale není to celé - největší problém je to pak vydržet, ne začít abstinovat. Víte, když se toho chce člověk opravdu zbavit, tak nestačí jen vysadit pervitin - ale je potřeba trochu změnit life style. Jde hlavně jde o to prostředí a kamarády, mezi kterými se pohybujete. Pokud chodíte na místa, kde se bere a stýkáte se s lidmi, kteří berou, tak není divu, že máte chutě. Navíc je to pro Vás, jak sama víte, ohrožující - ti, kteří berou, mají tendenci stahovat abstinujícího s sebou, a ten, kdo se pokouší abstinovat, dost špatně odolává. Lepší je se tomu vyhnout. Takže závěrem k tomuto - pokud chcete aspoň zmírnit chutě (na to, aby ustaly úplně, je ještě moc brzo a bude to nějakou dobu trvat), tak se zkuste přestat stýkat s lidmi, kteří jedou v perníku. Tak si jen udržujete ten drogový životní styl a je velké riziko, že sklouznete zpátky. Pokud se o abstinenci pokoušíte sama, bez odborné pomoci, tak je to dost náročné a možná by stálo za to nějakou pomoc vyhledat. Když mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám někoho z kolegů doporučit. A to, zda to sdělit rodičům nebo ne, a jak naložit s těmi chutěmi a vším kolem drog, by Vám mohl někdo poradit osobně. Je to lepší než takhle přes internet. Držím palce a pokud budete chtít, tak napište.