onion
Před týdnem jsem se dozvěděla, že můj bratranec bere drogy a to už asi rok, je to hodný ale od malička psychycky labilnější kluk. Je mu 25 let. Bydlí se svou přítelkyní která také bere drogy, ona ho do toho namočila. Táta mu umřel, když byl malý a teta ani já nevíme co máme dělat. Hrozně se o něj bojíme

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že máte o bratrance obavy a že to pro Vás není jednoduchá situace. Nicméně závisí to především na něm, zda chce se situací něco dělat - pokud nebude chtít on, moc toho nezmůžete. Nevím, co bratranec bere za drogy, zda je užívá injekčně nebo ne, ani nevím, odkud je, takže Vám nemohu doporučit nějaký konkrétní kontakt na kolegy, kam by se případně mohl obrátit, pokud by měl zájem o pomoc. Ale to je otázka - nevím, jak jste se o jeho užívání drog dozvěděla, zda jste s ním o tom měla možnost mluvit a jaký on má k tomu případně postoj. Pokud bydlí jinde než Vy, navíc s přítelkyní, která také užívá drogy, bude dost obtížné ho nějak přesvědčit, aby drogy brát přestal - jak už jsem psala, pokud nebude on sám chtít, tak se situace nepohne - nikdo nemůže začt abstinovat za něj. Pokud byste chtěla nějaké konkrétnější informace, zkuste mi napsat více podrobností. Zkusíme vymyslet, co by se více dalo dělat. Zatím držím palce.