příznaky
Vláďa
Mám blbé tušení,že se něco děje s mojí dcerou-17 let, je možným příznakem braní drog zvýšená žízeň a odpolední vyspávání a změny nálad?a když tak jakých?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že máte o dceru obavy a že se snažíte zjistit, zda by se nemohlo jednat o užívání drogy. Bohužel takto přes internet to moc objektivně na základě Vašich stručných informací nemohu posoudit. Mohlo by se jednat o drogy, ale také se může jednat o nějaké zdravotní či psychické potíže nebo také o nadměrné užívání alkoholu (člověk má v kocovině větší žízeň, dospává a nebývá zrovna v dobrém rozmaru). Pokud jde o nelegální drogy - může se to vázat ke kdečemu - v intoxikaci marihuanou mívá člověk sucho v ústech, takže k tomu by se mohla vázat větší žízeň, také je možné, že dotyčný bude unavený a ospalý a bude se chovat trochu podivně. Ovšem nedá se vyloučit ani užití pervitinu nebo jiných stimulačních drog nebo opiátů. K tomu, abych Vám mohla poskytnout konkrétnější informace, bych potřebovala vědět více podrobností o případných změnách v dceřině chování, prospěchu ve škole, změn kamarádů, trávení času mimo domov, zda v noci není celou dobu vzhůru (což by se mohlo vázat k užívání stimulačních drog), zda mívá rozšířené (u stimulačních drog) nebo naopak zúžené (u opiátů) zorničky. Napadá mě na závěr, že by možná nebylo od věci o tom s dcerou zkusit promluvit - třeba by se Vaše obavy nepotvrdily a zjistil byste, že se potíže vážou k něčemu jinému. A pokud by se nedejbože podezření potvrdilo, tak budete vědět na čem jste a můžete s tím společně s dcerou začít něco dělat. Když byste potřeboval, tak znovu napište. Zatím držím palce.