alkohol
dellinka
Dobrý den, potřebovala bych poradit jak dál. Jsme s přítelem víc než půl roku. Ze začátku bylo všechno v pořádku, chodili jsme se společně bavit, po práci jsme spolu byli každý den, ale bydleli jsme každý jinde. Teď máme asi měsíc podnájem. Přítel je od rána do šesti v práci, když příjde domů, hned si otevře pivo. Denně jich vypije minimálně tři. Takhle to je od pondělka do pátku. V pátek a sobotu jde do hospody, nebo se někam bavit. Chodíme se bavit spolu, ale problém je v tom, že když začne pít, neví kdy přestat. Pak se dostane do stavu, kdy mu vadí všechno, ať udělám cokoli, je to špatně. Nadává mi, pak se mi hned omlouvá. Ale druhý den si to nepamatuje! Hned ráno jak se v sobotu nebo neděli vzbudí, nedělá mu problém vstát a zajít si do obchodu pro "lahváče", cestou se staví do hospody. Nevím co mám dělat, protože když je bez alkoholu (piva) je to skvělý chlap. Je skvělý i když si dá "jen" ty tři piva, ale když se blíží víkend a já vím že nebudeme sedět doma a opije se tak že si zase nic nebude pamatovat mám z toho strach. Nevím co ho vede k tomu, že musí mít pivo pořád, protože žádné problémy v práci, v rodině, ani nikde jinde nemá. Má mnoho plánů - koupit auto, novou pračku, ledničku...Jeho práce ho baví, já jsem nekonfliktní člověk, nejraději se nehádám a když už se s ním pohádám tak je to přes víkend ale to si on bohužel nepamatuje. Mám ho moc ráda a je to pro mě jediný problém, který mě trápí. Nechci přítele opustit, a proto hledám nějakou pomoc. Děkuji za odpověd a nějakou radu.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, podle toho co píšete, tak bych řekl, že přítel má s alkoholem poměrně vážný problém. Myslím, že by měl abstinovat, možná se pokusit o odvykací léčbu. Každopádně - pokud nepřestane pít a to zdůrazňuju že hned - tak se to dostane pravděpodobně do stavu ve kterém bude mít velmi vážné zdravotní problémy - například jaterní cirhozu atd. A také si opatří závislost, která si léčbu vynutí a nikdy se už nebude smět alkoholu ani dotknout. Pokud vydrží delší dobu nepít, tak je možné, že se kontrola nad užíváním částečně obnoví a pokud se bude hlídat, tak bude moci alkohol společensky užívat. Ještě drobnou poznámku - pokud přitel skutečně přestane pít, tak by měl zajít k lékaři a nechat si předepsat léky na zvládnutí odvykacího stavu. Odvykací stav po vysazení alkoholu může být smrtelný!!! P.s. Pokud pít nepřestane, existuje jedinná dobrá rada. Vezměte nohy na ramena. Nezachráníte ho. Zachraňte alespoň sebe. No, asi ještě napište. :-)