Kamarad
Ježek
Můj kamarad má problém s Mariánkou a chtěl by přestat ale prej to nejde chtěla bych mu pomoct ale nevím jak !!Předem děkuji za odpověd

Odpověděl: Bára Orlíková
Na základě takto stručného dotazu Vám moc konkrétně poradit nemůžu. Nevím, kolik kamarádovi je, jak často a jak dlouho marihuanu kouří, a jaké potíže mu marihuana způsobuje, že se rozhoduje, že s tím přestane. Také nevím, v jakém jste s kamarádem vztahu a zda od Vás nějakou pomoc bude chtít přijmout. Marihuana obvykle nezpůsobuje závislost, to je spíše výjimečné, ale určitě problémy nadělat může. Pokud se kamarádovi nedaří přestat kouřit marihuanu, tak by měl uvažovat o tom, co mu to dává, proč chce přestat... a pokusil se změnit životní styl - přestal se stýkat s lidmi, kteří kouří trávu, zkusil si najít nějakou jinou zábavu, ... Vy mu můžete pomoci v tom, jak trávit volný čas bez marihuany, můžete mu předat kontakt na naši poradnu (nebo Vám můžu poskytnout kontakty na odborníky ve Vašem regionu, pokud mi napíšete, odkud jste), ale kamarád musí chtít sám s tím něco dělat - Vy za něj abstinovat nemůžete. Přeji hodně štěstí a kdyžtak napište.