Můj přítel má problém 2
Moni
Zdravim vas a přeji hezký den.Ja s přítelem pocházíme z Prahy.Martinovi bude letos v dubnu 22 let.S přítelem Martinem je to možná o trošku lepší,teda alespon myslim.Konečně si našel práci a díky to s trávou dost omezil nebo mi to spíš neustále říká ale zkontrolovat ho nemůžu protože spolu přes tejden nejsme a o víkendu se fakt snaží.Vím že nepřestal úplně a že to bude trvat jestě dlouho než s tim zkončí uplně ale aspon nějákej pokrok,ale zato jeho chování je čím dál tim horší.Jak už sem psala někdy je prostě úžasnej ale někdy ho vůbec nepoznávam.Většinou když sme spolu tak je všechno v pohodě ,ale když spolu nejsme tak pořád vyvolává hádky.I když nemá kvůli čemu tak se pokaždý najde nějákou blbost jen aby mě mohl buzerovat.Ted nedávno sem byla u něj doma a pohádali sme se.To co mi udělalmi dost ublížilo a chtela sem odejít pryč a tak sem se začala oblíkat.Najednou se rozbrečel a začal mi říkat jak moc mě miluje at nikam nechodim že mě hrozně prosí,že mě nikdy nechce ztratit a že mu na mě moc záleží.Dokonce mi slibil že se pokusí ty hádky nevyvolávat,nevyjíždět po mě a že ví že je to jeho chyba.Všechno sem mu to uvěřila.Celej víkend byl úžasnej ale pak přišlo pondělí a všechno bylo zase tak jak to bylo předtim.V utery sem to už nevydržela a řekla sem mu že jestě jednou po mě bezdůvodně vyjede tak se s nim okamžitě rozejdu.Přece se nemůžu donekonečna od něj nechat buzerovat.Dala sem mu poslední šanci ale ted už je to pouze na něm.Hrozně moc ho miluju a vim že mě ten rozchod bude hrozně bolet ale ti co mi dělá mi hrozně ubližuje a já prostě takhle dál nemůžu.Tak jenom doufam že sem neudělala chybu.Dík za odpověd.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. To, zda jste udělala dobře nebo ne, nedokážu mnoho posoudit. Jde hlavně o to, zda jste si skutečně jistá, že se s přítelem opravdu rozejdete, jakmile se opět začne chovat k Vám hrubě. Protože pokud je to jen planá výhrůžka, tak se tím situace spíš zhoršuje - přítel se může chovat jak chce, Vy mu řeknete, že se s ním rozejdete a pak se s ním nerozejdete, a pro něj je to signál, že se dál může chovat, jak chce, protože mu ve skutečnosti nic nehrozí. No, zvažte, zda to, jaký máte spolu vztah vůbec souvisí s jeho užíváním marihuany. Spíš z toho mám dojem, že v tom vztahu je něco v nepořádku, když uvažujete nad rozchodem a že příčinou toho není ani tak marihuana, jako agresivní chování přítele, které patrně s marihuanou nesouvisí. Je to na Vás - ale upřímně se mi nezdá, že byste byla ve vztahu zvlášť spokojená... Přeji hodně štěstí, ať to dobře dopadne, ať už to dopadne jakkoli. A pokud byste měla pocit, že byste potřebovala nějaký kontakt na odborníky, tak dejte vědět - v Praze to není problém a mohla bych Vám doporučit nějaký vhodný kontakt na kolegy.