lola
Dobrý den! Prosím o radu. Můj muž po večerech doma pije, nijak se s tím netají, běžně „udělá“ 1,5l vína nebo 6 piv, prakticky denně. Když jdeme na večírek, nepozná, nebo nechce poznat, kdy už má dost. Když se napije, není agresivní, svému okolí neubližuje, přes den funguje normálně, přesto mi jeho pití vadí. Sám připouští, že s alkoholem „trochu“ problém má, když jsem nadnesla, jestli nechce zajít pro radu k odborníkovi, odmítl mě, že to „nějak“ zvládne sám. Ve velké míře začal pít cca před rokem a půl, kdy náš vztah procházel krizí, ta už je nyní zažehnaná, když se ptám, proč pije, říká, že to není kvůli mně, že zapíjí jakési všeobecné neuspokojení ze života. Ráda bych se zeptala, jak se mám zachovat, nechci mu kázat nebo mu pití zakazovat, to by mělo přesně opačný účinek, na druhou stranu nechci, aby dopadl jako jeho otec, který ráno zahájí sklenkou vína a střízlivého ho je možné zastihnout opravdu málokdy. Předem děkuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, myslím, že když to manželovi zformulujete podobně, jako teď tady, určitě pochopí, že Vám nejde ani o to ho mentorovat, ani kontrolovat. Je úplně logické, že o něj máte strach a když on sám také ví, že má s alkoholem "trochu" problém, nebude se snad tolik zlobit, když mu to připomenete. Rozhodně se myslím nevyplatí dělat, jako že nic, chodit kolem něho po špičkách a koukat, jak se upíjí. Z toho byste jednou v budoucnu měla určitě větší problémy, než když budete řešit situaci hned.