život vs. konopí
JaMaL
Dobrý den.. Kouřím konopí skoro každý den,, už ani nepamatuji kdy sem vynechal jeden den.. A to kouřím už 4 roky, je mi 19 a poslení dva roky každý den a třeba i sám a né jednou deně!!! Vše dovršila v 17.letech autonehoda kdy mi zemřela máma.. S otcem si moc nerozumím,, pořád služební cesty není doma, takže mám volnost.. A ke všemu mě tento rok čeká maturita,, předchozí 3 roky sem to na střední škole strašně flákall.. Sámá absence opravné zkoušky a podobně.. Přestat ani nechci,, omezit určitě!! pořád se nudím/e tak hulíme :( Koníčky šly do háje a ani kdybych chtěl se k něčemu vrátit, tak nemám ským kamarádi =samej "MOŠŤÁK".. ,,Dáme špeka!" a tak je to pořád a asi mi příde divný si mezi nimi nedat.. I ta komunikace vázne i mezi kamarády,, občas na sebe čumíme a nevíme.. MOžná to vypadá jako příběh, ale chtěl bych znát někoho názor.. Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Nevím přesně, na co chcete znát názor - že to není "normální"? To asi víte sám. Že Vám tráva způsobila spoustu problémů? To taky asi víte sám. V podstatě jste předem dal všechny argumenty, proč to nejde změnit - kamarádi všichni hulí, nemám žádné koníčky, nudím se a ještě k tomu jsem doma sám a táta se o mě moc nestará. To se ale samo bohužel nezmění. Nejde mávnout kouzelným proutkem, aby Vás najednou začalo zase něco bavit, udělal jste v pohodě maturitu a kamarádi byli hrozně akční a zábavní. Budete asi muset začít u sebe. A myslet si, že jen tak ze dne na den omezíte hulení na únosnou mez (jaká by to mimochodem byla?) je asi taky dost optimismus, nebo spíš utopie (?). Asi je potřeba si zvážit, co Vám ještě tráva dává a kolik Vám toho už jen bere. A kam až to chcete nechat dojít. Takhle asi maturitu uděláte dost těžko, takže co potom? Je to jako s každou drogou a s každou závislostí - vždycky si vybere svoji daň, a čím dřív se jí vzdáte, tím bude ta daň menší.