kam se obrátit poprvé
moni333
Dobrý den, syn mi sdělil, že bral drogy a nyní kouří marihuanu. Rozhodl se, že takto pokračovat dál nechce. Je studentem VŠ a chce ve studiu pokračovat. Můžete prosím poradit, kam se obrátit za účelem vyšetření, které by odhalilo míru závislosti, resp. schopnost zdržet se požít drogu. Místo pobytu je Praha. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, neexistuje žádná objektivně měřitelná stupnice, do jaké míry je člověk závislý, ani žádná genetická dispozice ke zdrženlivosti od drog. Váš syn je natolik závislý, nakolik se závislým cítí. Pokud ho situace dohnala k tomu, že Vám o celém problému řekl a chce ho řešit, není pochyb o tom, že problém s drogami má. A bude schopen si je odepřít pouze podle své vůle a motivace, o tom nikdo další nerozhoduje. Teď jde tedy o to, proč Vám vlastně celou věc sdělil. Jestli už je rozhodnut abstinovat, třeba se mu to i nějakou dobu daří a chce pouze, abyste o tom věděla a poskytla mu tak jakousi vnější kontrolu. Nebo ještě nezačal s žádnou změnou, pak je tedy dobré obrátit se pro konzultaci osobně k odborníkovi. To by měl ale udělat Váš syn, protože první, jak prokáže svou motivaci, že to opravdu se změnou myslí vážně, je tím, že se bude starat především sám a nenechá aktivitu na Vás. Pokud bude syn potřebovat nějaké vhodné kontakty na odborníky, můžeme Vám nějaké doporučit. Přeji hodně štěstí.