Legalizace
anoným
Zdravim dnes jsem slyšel o tom že se snad povolilo pěstování marihuany pro vlastní potřebu .......jaká je pravda ? Předem děkuiji za pozitivní odpověď ..... váš anoným

Odpověděl: Bára Orlíková
Jak už jsem psala včera někomu z dalších tazatelů, s tím pěstováním konopí je to trochu jinak - pokud se k Vám dostala nějaká informace ohledně změn zákonů týkající se konopí, tak je to následovně: V současnosti probíhá rekodifikace trestního zákona. Zatím prošly změny zákona parlamentem, který vše předá senátu. Ten změny odsouhlasí nebo ne. Pokud je neodsouhlasí, tak se zákon vrátí zpět a bude se znovu přepracovávat. V zákoně v současné době je návrh, aby pěstování konopí pro vlastní potřebu byl přestupek a nikoli trestný čin jako dosud, a také by měl obsahovat rozdělení drog na "měkké" (tedy konopné drogy) a "tvrdé", takže trestné činy, které souvisí s drogami, by byly posuzovány i z toho hlediska, kterých drog se týkají. Tedy - pokud by tento návrh prošel, ještě to stejně neznamená, že by konopné drogy byly legální. Nicméně by byly zmírněny některé právní důsledky, které se týkají pěstování a dalšího nakládání s konopnými drogami. Na úplnou legalizaci pěstování konopí si asi ještě budete muset počkat :)