To bylo asi moc.
Katka
Nikomu jsem o tom neřekla a až teď po půl roce mi došlo, že to asi nebylo normální, tak by mě jenom zajímalo, co to mělo znamenat. Dala jsem si něco kolem gramu perníku. Ze začátku jsem byla ještě celkem v pohodě, asi za hodinu jsem se ale dostala do zvláštního stavu, kdy jsem dostala zásek v lese a všude jsem slyšela záchranáře, jak mě honí a chtějí mě dostat na psychinu, taky auta a lidi, co neexistovali, nevím jak jsem se dostala několik desítek kilometrů dál do jiného města a celou následující noc jsem prožila v jakýchsi snech, kdy mě žrali masožravé rostliny, pak zase naši planetu napadli inteligentní stromy, já jsem s těmi stromy mluvila, dokonce jsem viděla, jak klonovali prezidenta USA, pak jsem patřila mezi elitní jednotku, která měla ty stromy zničit, bylo toho moc, někdy mezi těmi sny jsem se probírala a pro změnu měla halucinace, kdy šla po krásné rovné cestě a zničehonic během vteřiny ta cesta mi pod nohoma zmizela a proměnila se v bažinu, když jsem se podívala za sebe, viděla jsem, že v té bažině jdu už několik minut, před očima mi zničehonic vyrůstali obrovskou rychlostí stromy na jakémsi palouku, který byl ještě před vteřinou bez stromů, celé město napadli stromy, byly všude, to byly jenom halucinace, pak jsem dostala zase zásek a sny, kolem poledne dalšího dne jsem se probrala a všude mě pronásledovali auta a mluvila jsem s lidmi, kteří tam prostě nemohli být. Viděla jsem domy tam, kde byl les a dokonce jsem uvěřila, že sedím v lavici ve škole, zatímco jsem seděla na louce a podobné nesmysly. Pak mi to v mírnější podobě trvalo ještě asi den. Hlavně ty hlasy, halucinace už přešly. A moje otázka je: Pochopím ještě ty halucinace, ale ty sny, které trvaly celou noc... Nikdy jsem o ničem takovém neslyšela. Bylo to víc než halucinace, byla jsem naprosto mimo realitu. A musím říct, že to byl asi dost halucinogenní perník, protože už po dávce na zkoušku za 200, která mi obvykle neudělá skoro nic, jsem viděla neexistující lidi i auta. Šílený model.

Odpověděl: Bára Orlíková
No, tohle, co popisujete, se může stát buď při dlouhodobém užívání pervitinu nebo při jednorázovém užití větší dávky. Paranoidní představy a halucinace toho typu, který jste zažila, jsou právě docela typické - pocit pronásledování, nebezpečí, ohrožení mimozemskými civilizacemi, tajnými jednotkami nebo nějakými technologiemi a podobně. Navíc těžko říct, zda to, co jste si vzala, byl skutečně čistý pervitin, zda to nebyl nějaký meziprodukt výroby pervitinu nebo zda v pervitinu nebyla přidána další látka. Říká se tomu toxická psychóza - dostanete se stavu, který se podobá psychotickému onemocnění, schizofrenii... výhodou je, že je to způsobeno účinkem drogy a že stav ve většině případů po pár dnech abstinence odezní. Ovšem někdy taky ne, a to je pak dost velký průšvih. Každopádně - nevýhodou bývá, že i když to odezní, tak to má tendenci se vracet při dalších užitích pervitinu nebo jiných podobných látek. Takže být Vámi bych byla dost opatrná, pokud tyhle psychotické a paranoidní stavy nechcete zažít znovu. Je to na Vás :)