stillnox2
*****
Dobrý den,děkuji mnohokrát za odpověď.S kamarádem,jsme se domluvili na postupném snižování dávek,ale tak jednoduché to asi nebude...Myslíte,že by bylo možné mi poslat Vaši e-mailovou adresu?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nejsem si jistá, zda je moudré řešení to řešit svépomocí. Myslím, že by byla na místě odborná pomoc - přinejmenším konzultace ohledně vysazení. Navíc - jedna je věc je vysadit léky a druhá věc je naučit se fungovat bez nich a vytrvat v tom. Jedna rovina je tedy medicínská, druhá spíše psychologická. A není vhodné ani jednu z nich zanedbat, protože i když kamarád zvládne léky vysadit, nikde není záruka, pokud se svým životem nenaučí zacházet trochu jinak, že se k jejich užívání nevrátí, protože to pro něj nebude možné zvládnout. Bohužel - neposkytujeme běžně konzultace prostřednictvím e-mailu, navíc nemám lékařské, ale psychologické vzdělání, takže ohledně toho vysazení bych Vám stejně mohla poradit pouze velmi obecně, což ve Vašem případě nestačí. Mohla bych Vám dát vhodné kontakty na kolegy, kam by se kamarád mohl obrátit, aniž by se musel obávat, že se informace dostane někam jinam, než by měla. Napište mi, odkud jste a já Vám můžu nabídnout ty kontakty - myslím, že není rozumné se do toho pouštět bez předchozí konzultace s psychiatrem. A pokud jde o kontakt přes tuto poradnu - můžete v rámci dotazu požádat, aby byl dotaz s odpovědí vyvěšen tzv. skrytě - tedy nebude veřejně vidět na webu, ale dostanete se k němu pouze Vy prostřednictvím kódu dotazu, který se Vám objeví po jeho zadání. Tím by měla být anonymita zaručena. Zatím přeji hodně štěstí.