Pervitin- jen občas? Je to možné?
NevimSiRady
Dobrý den,je možné si dát jen občas pervitin? Šlehnu si a pak si dám třeba až za půl roku? Mám takový problém, můj přítel půl roku neměl údajně perník a teď v období asi jednoho měsíce si třikrát dal. V tomhle obdobé zažíváme hodně stresu, protože díky němu jsme se dostali do finančních problémů, resp. já, protože je vše psáno na mě. I když dostal peníze na splátky, gtak to nezaplatil, naposledy předevčírem dostal peníze na vykoupení mého mobilu ze zastavárny + další peníze a všechno prohrál na automatech. Když si dal, tak říkal, že přemýšlel o tom, jak nám všem ublížil, měl silné deprese, uvažoval o sebevraždě. Nevím, jak se mám v takové situaci chovat. Každý bydlíme zvlášť a o jeho jízdách se dozvídám v době, kdy je po všem.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, teoreticky je možné, aby si někdo dal sem tam pervitin, ale ve skutečnosti to byla asi jen řečnická otázka, že? Váš přítel má evidentně se závislostí problém a je v podstatě jedno, jestli jde o závislost na pervitinu nebo na hracích automatech. V každém případě jeho závislost zatěžuje jeho a především teď i Vás. Bohužel nejsem schopná poradit Vám, jak vyřešit Vaši finanční situaci, to by bylo potřeba asi podrobněji probrat na místech, kde máte dluhy. Nicméně mi připadá poměrně nebezpečné spoléhat na to, že se přítel v současném stavu nějak vzchopí a zachrání situaci. Myslím, že byste se od něj měla na čas alespoň materiálně odpojit a nenechat ho, aby Vás dostal do ještě větších finančních problémů. Protože on teď pravděpodobně nezachrání nic. Také byste se neměla nechat příliš svazovat jeho omluvami, jak Vám nechce ublížit a jak je mu ze sebe zle. To je sice hezké, ale řeči bohužel nic moc nespraví. Myslím, že jestli je opravdu tak nastavený na léčení, měl by na něj jít co nejdřív a sám za sebe. Neodcházet tedy kvůli Vám, jako posledně. Měli byste si předem ujasnit, jakou má pro Vás cenu jako partner do vztahu, když se o něj musíte víc starat než abyste se na něj mohla spolehnout. Měl by se tedy nejdřív sám za sebe dát do pořádku.