přesedlal jsem
xXx
Dobrý den,ještě nedávno,jsem měl velký problém s marihuanou,myslel jsem si,že se jí už asi nezbavim,ale nakonec se mě to povedlo.Nevím jestli to pro mě je nějáká výhra,protože jsem začal zase více a více pít alkohol...Začalo to ve 13-14letech,když jsem začal fetovat plyn(tak půl roku,každý den)poté jsem začal kouřit asi 3 roky marihuanu a to velmi intenzivně..Na tohoto Silvestra jsem přestal,protože jsem byl na chatě s úplně jinými lidmi,kde sme tejden v kuse furt pili..Ted mě to zůstalo,ikdyž jsem přestal kouřit trávu,což jsem si moc přál,tak začínám každej den vic a víc pít..Začínám si myslet,že musim mít každej den nákey stav,jen né být v normálu...mám mnohem víc problémů,než jsou drogy a poslední dobou jsem na tom psychcicky fakt špatně...nemám sklony k sebevraždám,ale nedávno jsme se s kámošem málem zabili v autě a možná by to tak bylo lepší,protože by mý trápení ustalo....

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. To, co popisujete, nevypadá, že by se Vám dařilo zrovna nejlíp. Ohledně těch drog - docela to sám vystihujete tím, jak píšete, jako byste musel být pořád pod vlivem, jen ne střízlivý. A že máte spoustu jiných problémů a necítíte se psychicky dobře. Ono to souvisí jedno s druhým - když se člověk necítí dobře a/nebo má nějaké trable, tak spíš sáhne k drogám (míněno včetně alkoholu) a snaží se, ať už vědomě nebo nevědomě tu nepohodu přetlouct. Problém je v tom, že se může dostat do bludného kruhu, protože mu pak není líp a navíc si může opatřit závislost na drogách nebo alkoholu spojené ještě s řadou dalších potíží. Možná by teď stálo za to uvažovat o tom, co to je vlastně za stavy a problémy, které jsou v podtextu a které jsou pravděpodobně příčinou toho, že máte problém nebrat drogy nebo nepít. Ono se to stává docela často, že člověk ve snaze zbavit se jedné látky "přesedlá" na jinou. Když člověk chce přestat kouřit trávu, tak se může stát, že to nahradí alkoholem. Alkohol má tu nevýhodu, že je legální a tak to na první pohled může vypadat, že se nic strašného neděje - dokud to nezačne dělat nějaké nápadnější potíže. Napadá mě, že by možná nebylo od věci to zkonzultovat s někým osobně. Myslím si, že by se Vám ulevilo a že byste mohl přijít na to, jak to je a mohl jste s tím něco dělat. Když mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám zkusit doporučit někoho vhodného z kolegů. Zvažte to a uvidíte. Každopádně napište, jak to s Vámi vypadá. Zatím přeji hodně štěstí a držte se.