Bratr a alkohol 2
Sovak
Paní doktorko dekuji za zodpovězení stručného dotazu! Můžete mě tedy prosím zaslat kontakty na poradce v okolí Velkého Meziříčí! Děkuji!!! Pokusím se stím něco delat!

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Posílám kontakty, doufám, že pro Vás budou dostupné. Ohledně léčny - nejbližší léčebna, kam by mohl bratr nastoupit k ústavní léčbě, je v Brně (dále je léčba možná v PL Želiv, Havl Brod, Jemnice). Ovšem mám pocit, že by bylo nejlépe se nejprve poradit v rámci ambulantní péče a pokusit se bratra motivovat alespoň k ambulantní léčbě. Také mě napadá, že často bývá problém s alkoholem jen symptomem jiných potíží - když člověk trpí některým z psychiatrických onemocnění, typicky třeba depresí, tak má často nevědomky tendenci to řešit alkoholem, protože se mu pak dočasně uleví. Samozřejmě, pokud to trvá dlouhodobě, může dojít k rozvoji závislosti na alkoholu. Nicméně, leckdy se problém s alkoholem vyřeší tím, že psychiatr přijde na tuto příčiny nadužívání alkoholu a předepíše pacientovi vhodná antidepresiva, jeho stav se upraví a nebude mít potřebu své potíže řešit alkoholem. Netvrdím, že toto musí být zrovna případ Vašeho bratra, nicméně je to poměrně obvyklé. Pokud budete chtít někam zajít, nejlépe i s bratrem, tak se zkuste obrátit na některou z ambulancí, které patří pod občanské sdružení Podané ruce, tam kolegy znám a mohu je doporučit. Jinak jsou AT ambulance (psychiatrické ambulance zaměřené na problematiku závislosti) i v jiných městech Vašeho regionu, pokud byste chtěl jiné kontakty, můžete se podívat na www.drogy-info.cz pod kolonku Mapa pomoci a zadat si ve vyheldávači AT ambulance a Váš kraj. Tak to uvažte a dejte kdyžtak vědět, jak to vypadá. Držím palce Vám i bratrovi. Psychiatrická ambulance Podané ruce o.s. Hapalova 22, Brno, 621 00 telefon: 541 226 070 fax: 541 227 704 MUDr. Ronald Marek Psychiatrická ambulance Podané ruce o. s. Vídeňská 3 639 00 Brno Tel.: 543 210 848 MUDr. Jana Novotná http://www.podaneruce.cz Psychiatrická léčebna Húskova 2, Brno - Černovice, 618 32 telefon: 548 123 339 fax: 548 123 111 MUDr. Jiří Pokora http://www.podaneruce.cz Psychiatrická klinika FN Brno - Bohunice, detoxifikace Jihlavská 20, Brno, 635 00 telefon: 532 232 302 MUDr. Olin Synek