Mám se léčit nebo ne?
July
Jsem na intru a ředitelka z vychovatelkami u mě našli prázdný psáňa a buchny! Dali mi na výběr buď se půjdu lěčit a zajdu si do káčka nebo mě vyhodí, jenže já už jsem 3 týdny čistá tak z čeho se pak mám jít líčit, že? jenže podle nich jsem závislá na perníku a sama to nedokážu jenže já už to neberu tak co bych jako měla říct v káčku že jsem závislá?

Odpověděl: Pavel Kubů
Třítýdenní abstinence po dvou letech nitrožilního užívání pervitinu jsou sice nadějným krokem k úplné abstinenci, ale neznamená to, že již máte zcela a navždy nad pervitinem vyhráno. Chápu Vaše rozčilení nad nedůvěrou ve Vaši vůli s pervitinem skoncovat, kterou zřejmě ředitelka a vychovatelka projevili po nálezu injekcí a vyjadřují ji trváním na Vaší návštěvě K-centra. Ale upřímně řečeno, je přece jen poněkud zvláštní disponovat injekčními stříkačkami, pokud tvrdíte, že již drogy neberete, takže ta nedůvěra je zas z té druhé strany pochopitelná. Vzhledem k Vaší situaci, kdy Vám sice nemohou coby plnoleté nic nařizovat, ale zato Vám mohou pěkně znepříjemnit pobyt ve Vašem dočasném domově, se domnívám, že by pro Vás bylo přínosnější s návštěvou K-centra souhlasit. Získáte tak klid ve Vašem zázemí (přece jen abstinuje se mnohem lépe s dobrým sociálním zázemím než s baťůžkem přes rameno na ulici) a k tomu v K-centru i řadu cenných rad, co všechno ještě budete muset překonat, podporu a informace, na jaké problémy se případně v budoucnu připravit než si budete moci s klidem říct, že pervitin Vás už neláká.