pSyChO?!
Plplpsektič
Dobrej, chci se stručně zeptat, 1 rok rekreačně a 8 let jsem závislý na pervitinu k tomu doplňuji do svého žebříčku vyzkoušených drog každý rok nejméně 4 nové. Nezávisle na tom jestli se k nim chci dostat nebo je, vždy se ke mně dostanou. Od přátel zadarmo nebo od dealerů za peníze, za život a zkušenosti s drogově závislými, jsem si vybudoval důvěru "veteránskýho feťáka". Zaplatil jsem států a bankám dluhy přes půl milionu korun,od doby, co jsem ukončil učební obor. Takže jsem 4 roky splácel pouze dluh, poplatky, úroky, právníky, soudy, pokuty, tudíž mi z života a jakýchkoliv užívání stavu na drogách vyprchala původní radost/štěstí, adrenalin a stalo se běžnou rutinou pracovního poměru. Potom co jsem splatil vše, jsem chvíli cítil radost. přijde mi ze stany lidí smutný život a už ani trochu veselý..ani z půl procenta tak jako když vdětství, kdy pro mě čára párna s herákem znamenala něco jako první pusa. Stále hledám po 40neuspěšných oborů zaměstnání ten, který mě opravdu náplní.. Trpím paranoí, úzkostí, podléhám ve zlomových situacích..pocitům, absolutní kolaps..S myšlenkou že už nic nemám a nemám o co přijít.
Je tohle stav ke klinickému léčení..? I přesto že by mě to odloučilo od jediné osoby, která mě od toho drží?

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru a otevřenou zpověď. Jestli Váš neutěšený stav vyžaduje léčbu, nevím, co je však jisté, že jestli má Váš život nabrat radostnější směr, měl byste vyhledat odbornou podporu a pomoc.
Internetové poradenství má své limity, není nad osobní pohovor. Proto Vám doporučuji zavolat do nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktního centra, nebo obdobné služby, která poskytuje poradenské konzultace a další bezplatné služby uživatelům návykových látek a domluvit si termín schůzky.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení s Vaším příběhem a současnou situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji, včetně popsaných potíží, řešit, co užitečného pro sebe směrem k uzdravení a spokojenějšímu životu můžete podniknout a jakých chyb se vyvarovat. V případě zájmu si můžete sjednat průběžnější schůzky, abyste byl pevnější v kramflecích a věděl, jak reagovat v situacích, které přinese nejbližší čas, nebo si vybrat vhodnou formu terapie a pustit se do individuální spolupráce, nebo skupinových aktivit, budou li přicházet v úvahu a budou li možné, případně Vám předají kontakty na další šikovné specialisty.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Jak je můžete, podle oblasti typu zařízení vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
K psychickým poruchám a nemocem v souvislosti s užíváním drog:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se situace vyvíjí a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrný, držím palce!
Amrit Sen