Pervitin - sliznice
Svetr
Dobrý den, dřív jsem snupal pervitin (cca rok) poměrně často, čímž myslím 4-5 do týdne, někdy o hodně více, o víkendech třeba i 5x za den, někdy zase spíš méně. Většinou jsem snupal jen levou nosní dírkou a tu mám teď lehce zvětšenou. Každopádně moje otázka zní, je možné že mám v nose poškozenou sliznici a je nachylnejsi ke krvácení z nosu a ucpavani se? Vždy jde jen o tu dírku kterou jsem snupal.
Není mi příjemné se na tenhle dotaz ptát doktora, pervitin už skoro tři roky neberu.
Druhá možnost která totiž připadá v úvahu je asi rakovina nosohltanu, jelikož mám za pravým uchem 4 dlouhodobě zvětšené uzliny které mi zůstali 3-4 měsíce po prodělané viróze, ale krev se mi spouští jen v prasnem prostředí. Asi by mě uklidnilo kdyby odpověď byla že za ty problémy s nosem může moje dřívější pervitinova eskapáda, ale chtěl bych slyšet relevantní nazor. Jinak žádné problémy nepocituju.Moc děkuju za odpověď, nashledanou.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
nosní přepážka je chrupavčitý orgán, který dělí dutinu nosní na dvě části (nosní dírky). I laickým pohmatem lze zjistit, v jakém stavu se Vaše nosní přepážka právě nachází. V přední části se jedná čistě o chrupavku, pokud by byla poškozena, je pravděpodobné, že bude v těch asi místech volnější. Nadměrná, ale i průběžná konzumace drog (kokain/pervitin) způsobuje odumírání tkáně a tím postupné poškozování. Uvádí se, že po cca 2 letech souvislého šňupání může dojít k její perforaci (protržení). Je to ale, individuální, a závisí to na dalších faktorech (druh užívané látky, její složení, kvalita, frekvence/množství konzumované látky). Z nosu se pak uvolňují krvavé chuchvalce (zřejmě odumřelé tkáně a krve). Dalším příznakem je ucpaný nos (jako při rýmě), samovolné krvácení, bolesti hlavy a další nepříjemné pocity.
Kolega MUDr. Minařík doporučuje k regeneraci sliznice nosu nosní kapky Euphorbium a nosní olej Coldastop, můžete to zkusit.
Zdravotní potíže se nedají zodpovědně zhodnotit přes internet. Nelze vyhodnotit zdravotní stav a určit vhodnou léčbu, aniž by Vás nevyšetřil lékař. Obávám se, že na tuto otázku by Vám nejzodpovědněji mohl odpovědět pouze lékař na základě vyšetření.
Stačí to takto?
MK