Marihuana
Zvedavost
Dobrý den, kouřím asi rok a půl občasně
(2x měsíčně) marihuanu dříve na mě pusobila pozitivně bez žádné kocoviny, ale v poslední době už se po ní necítim dobře a nedělá mi co dříve, čím to může být? Děkuji (dodávám že sem si vědom toho že nějaké účinky jako vysmátost časem vymizí)

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
bohužel vám neumím odpovědět.
Netuším, co se ve vašem životě změnilo, jak intoxikace probíhají nebo probíhaly, zda se stalo něco, co by mohlo se změnou prožívání souviset.
Stává se, jak sám píšete, že primární účinek vysmátosti se s časem vytrácí, z hulení se stává rutina, která může provázet kteroukoli činnost, časem spousta uživatelů přejde ze společenského kouření na kouření o samotě, některým lidem se objeví deprese a úzkosti, někomu se prohloubí ty, které měl už na začátku kouření, lidé se tak trochu zaseknou v době, kdy s kouřením začali. Ale jen velmi těžko se takové obecné formulky roubují na konkrétní příběh. Vy sám to máte jistě trochu jinak, nicméně výsledek je ten, že momentálně vám nedělá hulení dobře. Není to tedy nejlepší příležitost to takhle vzít a jednoduše se od hulení momentálně třeba i na nějakou delší dobu nebo trvale distancovat?
Otázkou pak je, jestli vás nebude lákat "udělat si dobře" nějakým jiným, možná i rizikovějším, způsobem. V tom případě by nebylo od věci pokusil se prozkoumat sám v sobě, co mě vlastně k marihuaně přitahuje, co jsem si od ní sliboval, a co si od ní slibuju, když kouřím i teď, když mi vlastně nedělá dobře, co mi v normálním životě chybí, že to hledám u ní, co je tím důvodem, že hulím ... a v tomhle ohledu celkem pomáhá terapie. Máte s ní nějakou zkušenost?
Dává vám nějaká část odpovědi smysl? Budu ráda za odpověď nebo za informaci, jak se situace vyvíjí.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.