metamfetamin
Martin
Zdravím, kdysi už jsem tu psal o mém problému s metamfetaminem, metamfetamin jsem užíval zhruba 4 měsíce minimálně 1 týdně (jednu dobu to byli i opravdu velké dávky). I přes to co mi to způsobovalo jsem měl pořád ,,chuť” ale dokázal jsem se přemoct a už jsem 16 dní čistej. Cítím že jsem schopný to vydržet, měl jsem možnost dát si už minimálně 2x a odmítnul jsem. Zajímalo by mě ale, jakou dobu přibližně mi potrvá než se moje tělo zregeneruje po takové dlouhé době užívání, funguji zcela normálně, začal jsem se více hýbat a celkově jsem začal více žít, avšak se necítím úplně ve své kůži, nazval bych to oslabením? Také užívám denně marihuanu už minimálně rok, má to nějaké špatné účinky na regeneraci? Marihuana mi nedává žádné špatné účinky které bych pocítil. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Amrit Sen
Martine, zdravím Vás,
díky za důvěru. Je moc fajn, že se držíte. Máte li abstinenci udžet, doporučuji Vám neusnout na vavřínech a dál jednat.
Znamená to kontaktovat odbornou podporu, zavolat do některého zařízení, které poskytuje bezplatné služby uživatelům drog, i těm, kteří usilují o abstinenci. V situaci, ve které jste Vám nedoporučím návštěvu kontaktního centra, kdebyste přišel do kontaktu s aktivními uživateli, preferujte tedy adiktologickou ambulanci, nebo obdobný ambulantní program, AT poradnu a podobně, zavolejte tam a domluvte si termín konzultace. Služby jsou bezplatné a mohou být poskytnuty i anonymně.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vák zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, které můžete pro svou úzdravu podniknout, zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měl vyvarovat.
Dozvíte se, jak pracovat s cravingem, chutěmi, při minimalizaci rizik a nadbytečných útrap, určitě se Vám uleví. Můžete si vyjednat průběžnější schůzky, abyste byl pevnější v kramflecích a věděl, jak reagovat v situacích, které přinese nejbližší čas.
Že se necítíte ve své kůži je úplně normální, a nějaký čas to ještě může trvat. Ani až únava a další nepříjemné pocity odezní, nebudete mít vyhráno, nejbezpečnější bude, když budete snahám a úsilí o abstinenci věnovat zaslouženou pozornost a aktivity.
Marihuana Vám možná pro teď obrousí nepříjemné pocity, nicméně v konsolidaci a regeneraci Vám nepomůže, naopak. Každé užívání drog oslabuje vůli a imunitní systém, o tom žádná. Existuje riziko, že Vám dříve, nebo poději, marihuana, alkohol, nebo jiná psychotropní látka, pokud se jí nevyhnete, "pomůže" strhnout zábrany a doprovodí Vás k relapsu. Doporučuji Vám tedy kontakt s odborníky, nebo svépomocným společenstvím uzdravujících se a uzdravených závislých, neodkládat.
Kdyš napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení, služby, vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Volat můžete i na naši Poradenskou linku SANANIM: +420 605 240 501,
každý všední den, mezi 13 a 17 hodinou.
Přeji Vám vše dobré, držím palce,
kdykoli napište, jsme tu pro Vás.
Amrit Sen