Vstupní prohlidka
B
Dobrý den, před devíti lety jsem se léčila z drogové závislosti. Od té doby jsem jsem vystudovala školy a mám v plánu se ucházet o zaměstnání jako učitelka v MŠ. Chtěla bych se zeptat zda je můj lékař údaj o léčbě povinen uvést do lékařské zprávy pro účely zdravotní prohlídky potřebné k nástupu do zaměstnání. Děkuji moc za odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
posuzování zdravotní způsobilosti se týká aktuálního zdravotního stavu, který by mohl ovlivnit váš pracovní výkon. Předpokládám tedy, že sem drogová minulost nepatří. Nepodařilo se mi takovou informaci dohledat v zákoně či směrnici, resp. vyhlášce (odrazovým můstkem je zde zákon). Přeci jenom dotaz míří za hranice naší poradny, která se spíše věnuje závislostem jako takovým. Tento dotaz bych směřovala na pracovně právní oblast a konzultovala buď přímo s lékařem nebo právní poradnou (kontakty můžete hledat zde, nebo zkusit kontaktovat naši Právní.poradnu A.N.O., tel.: 222 582 932 a mobil: 736 760 701).
S pozdravem,
Gabriela Minařík.