Závislost a jak s ní bojovat
Pitomec
Zdravím, měl bych dotaz ohledně toho jak se zbavit závislosti na Metamfetaminu?
Mám 20 let a uživatelem jsem od 18-cti, do 19 jsem jen šňupal a kouřil ale potom jsem přešel na nitrožilní aplikaci což byla ta největší hloupost co jsem udělal.
Během dvou let mi pervitin zničil zuby, játra, metabolismus, atd, a časem mi začal brát kamarády, známy, Přítelkyni, a nakonec i rodinu..
Feťáctví je klec z které nejde utéct za den.
Chodím po pokoji a přemýšlím jestli má vůbec cenu všechno spravovat a bojovat už nemam sílu na další neúspěchy a pády, nevím jak na to přestat myslet a žit normální život, po každé když se rozhodnu o ukončeni užívaní tak mě abstinenční příznaky doběhnou a už je to ve starých kolejích.
Čím dál tím víc mě to táhne k sebevraždě což je vzhledem na můj věk smutné.
Proč moje tělo a mysl vyžadují něco co je vědomě oslabuje a zabijí. Nemohu to pochopit jak taková blbost zničí zdravý i celý život. Děkuji za přečtení.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
jsem ráda, že jste napsal. Chápu a umím si představit, jak se cítíte, sama mám tuhle zkušenost...
Nevěšte hlavu! Vše se dá řešit a ty řešení jsou, jen je třeba začít. Pokud se Vám svépomocně nedaří zbavit užívání, není nic jednoduššího než si nechat pomoci. Psychická závislost je dost ošemetná a dokáže člověka dost potrápit, opakovaně selhává, to bere sílu a motivaci...
Byl jste někdy v kontaktu s nějakou adiktologickou službou, třeba v Káčku? Pokud ne, doporučuji zvážit, zda těchto služeb nevyužít. Můžete si nechat pomoci se zprostředkováním detoxu a návazné léčby třeba v terapeutické komunitě. Dnes již existuje plno lidí, kterým se závislost podařilo dostat pod kontrolu a žijí plnohodnotné životy.
Píšete o nemalých ztrátách. Ze zkušenosti vím, že pokud se jde člověk léčit a začne pracovat na pozitivních změnách, napraví to i pokažené vztahy, důvěru a vůbec celkovou situaci...
Nechcete to zkusit? Ráda bych Vás podpořila v tom to začít řešit. Ráda Vás vhodně nasměruji na kolegy, kde byste mohl začít, když mi napíšete, kde jste (větší města, která jsou Vám dobře dostupná).
Tak to zvažte a  ozvěte se, Markéta.