Dotaz ohledne užívání pervitinu
Laura
Dobry den je mi 17 let zacala jsem od 12 ti let uzivat pervitin inhalaci a ve 13 letech sem presla na injekční podán. 4 krat sem byla na lecbe. uzivam drogy denne až 1 -1,5g a posledni 2 -3 mesice kdyz jsem pod vlivem a jsen sama mimo domov a litam po ulicich slysim a vidim veci ktere si za normalniho stavu nedokazu vysvetlit. Mam pocit ze jsem v jinem meste ze sem ztracena a ztracim veci a bezmyslenkove chodim po meste a obcas oslovim lidi jmenama moji matly babicky a tety. Chtela bych vedet jestli je to nejaka porucha nebo jestli je to normálni u uzivatele dekuju

Odpověděl: Markéta Kordová
Lauro, dobrý den,
užívání pervitinu sebou nese ruku v ruce celou škálu rizik. Pokud jste začala užívat takto mladičká, veškerá rizika se mnohonásobně zvyšují, jelikož organismus včetně psychiky jsou stále ve vývinu a užití jakékoliv drogy je mnohem nebezpečnější, něž u dospělé osoby.
Nelze samozřejmě dělat objektivní závěry po netu, ale podle toho, co jste popsala to vypadá, že jste s největší pravděpodobností v toxické psychóze, což u pervitinu není neobvyklé. Píšete, že bezradně bloudíte městem, v jakém? Pokud jste v Praze doporučuji zajít (klidně i dnes) do našeho Káčka a nezávazně promluvit s nějakým kolegou (můžete i zcela anonymně).
Dnes a zítra (o víkendu) máme otevřeno od 13h do 20h.
Káčko naleznete na adrese:
Kontaktní centrum, SANANIM
Na Skalce 819/15
Praha 5
mapa
poradenská linka: 602 666 415
(po - pá 13 - 17)
mobil: 605 240 501
e-mail: kacko@sananim.cz
facebook: www.facebook.com/kacko/
http://www.sananim.cz/o-nas-1/kontaktni-centrum-kc.html
Jestli jste v nějakém jiném městě, zkuste napsat ve kterém, pokusím se Vás vhodně nasměrovat jinam.
V případě potřeby samozřejmě napište kdykoliv znovu.
Pokud máte možnost, doplňte vitamíny a minerály, především Vápník a Hořčík (pokud ne, mohou Vám je v Káčku poskytnout), udržujte pitný režim (nealko, ne colové nápoje a ne energy drinky, postačí obyčejná voda), zkuste si odpočinout.
Budu ráda, když dáte vědět, jak to s Vámi dál vypadá!
Tak se držte, Markéta