iv obsese III.
Red
Dobrý den,
Nikdy jsem svojí psychiatře nelhal, jen jí neříkám tuhle zrudnost, protože jí nedůvěruji a bojim se. Mám BAP, příliš mnoho traumatických hospitalizací s kurtováním za sebou. Neridim když se zhorsim, moje partnerka na to dohlíží, když jsem manický, vezme mi klíče. Řidičák mám dvacet let a nikdy jsem neboural. Svepravnost se bere na roky dva. Bylo to kvůli utrácení peněz. Je to rok, a já s hrůzou stále nespim. Tohle je však irelevantní k tomu o co vás prosím. Můžu si promluvit s nějakým vaším doktorem? Můžete doporučit někoho, ne Fokus, Greendoors, Baobab, Eset, ale někoho od vás, ideálně anonymně? Zmíněná zařízení mě kvůli těm injekcím pomoc nenabidla. Děkuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Rede,
naše lékaře můžete kontaktovat i bez jakéhokoli doporučení. Jou obecně velmi vytížení. Není výjimkou, že čekací lhůty pro osobní setkání jsou i několik týdnů i déle. Je to skutečně tak, že potřebujete hovořit s lékařem?
Nicméně pokud na tom trváte, pak v úterý můžete zkusit volat do Adiktologické ambulance (tel.724 521 913), v týdnu do CADASu (tel.603831815).
Jedna  věc mi však leží v hlavě.
Chápu, že máte obavy ze ztráty svéprávnosti. Bojíte se proto mluvit s lékařkou narovinu. Možná máte obavy i z toho důvodu, že se "podílela" na předchozích hospitalizacích? Vnímám, že se snažíte pokud jde o řidičák chovat zodpovědně a máte podporu v partnerce. A chápu to tak, že všechny tyto obavy jsou důvodem, proč byste několik hodin denně věnovaných injekční aplikaci rád vnímal jako samostatný problém. Obávám se však, že nejde o izolovaný problém, nevěřím tomu, že je vaše psychiatrická diagnoza pro řešení potíží irelevantní. Naopak si říkám, že takto rizikové a sebedestruktivní chování s BAP může velmi úzce souviset. Nemyslíte? Zkusil jste si o všem promluvit třeba s přítelkyní? Co vám radí?
Vidím proto dvě možná řešení - překonat obavy a svěřit se vaši současné psychiatře, nebo si najít jiného lékaře, se kterým byste byl ochotný a schopný o všem narovinu hovořit. Pokud jsou však vaše potíže natolik vážné, že dochází k situacím, že i přes depotní medikaci a nejlepší snahu vaši i vašeho lékaře dochází ke zhoršením, nezaručí vám ani změna lékaře, že k hospitalizace znovu nedojde, že znovu nebude hrozit omezení svéprávnosti. Ale obávám se, že pokud budete pokračovat v injekční aplikaci jako doposud, je jen otázkou času, kdy si vážně ublížíte a problém přesto vyjde najevo.
S pozdravem a přáním hodně odvahy,
Gabriela Minařík.