Pervitin účinky
Tomáš
Dobrý den.
Jsem občasný uživatel pervitinu ,tak jednou max.dvakrát cca do půl roku,beru šnupaním ,naposledy minulý pátek jsem si bral tak 0,1 až 0,2 mg odhadem 3 krát asi po 4 hodinách, vypadalo že to je skoro čistý ,po první dávce jsem se cítil uvolněný ale žádná energie spíše takový uklidněný , neměl bych být spíše hyperaktivní?? Asi po 10 hodinách mi začalo bít hodně rychle srdce ,ale nakonec to přešlo,jsem sportovní typ takže rád sportuju a nemám problém se zadýcháním tak jsem se chtěl zeptat jestli to mohlo značit že mám něco se srdcem?Pak tedy co mám dělat lépe abych měl více energie po požití?? Případně jak nejlépe by se melo dávkovat asi tak? já jen jestli jsem to s tím množstvím nepřehnal třeba?Ale hlavně proč píšu je kvůli dojezdu,páč od toho pátku až do včera co jsem požil jsem byl úplně bez energie to jest skoro 4 dny ,bez nálady bez elánu a musím říct že až dneska to přešlo ,to je normální že to trvá tak dlouho až se z toho člověk otřepe? A může se stát že ten stav by třeba nemusel nikdy příště odeznít?Děkuji za odpověď případně za nějaké rady jak tomu lépe předcházet?

Odpověděl: Amrit Sen
Tomáši, zdravím Vás,
díky za důvěru. Hodně otázek, málo jednoznačných odpovědí. Každý člověk je neopakovatelný originál a drogy na něj mohou účinkovat různě, stejně jako se dopady jejich užívání mohou lišit.
To je jedna věc. Další, že si nemůžete být jistý kvalitou drogy, která může být buď kontaminovaná zbytky chemikálií z výroby, nebo ředěná často nebezpečnými příměsemi, pro větší zisk distributora. Jistý si nemůžete být ani tím, že látka, nebo případná směs téměř čehokoli, požadovanou drogu vůbec obsahovala.
Další věc je Vaše nastavení, setting při užití drogy, roli může hrát i Vaše kondice, zdravotní stav, nálada a psychické rozpoložení.
Stav, který popisujete, mohl mít jak somatické, tak psychické příčiny, možná jste nebyl daleko od toxické psychózy, tím spíš, jestli v sobě z nejrůznějších důvodů nosíte předpoklady k psychickým poruchám. Možné je i to, že nejste úplně zdráv a nebude od věci se nechat pečlivě vyšetřit lékařem, ať už půjde o kardiologa, internistu, nebo psychiatra - adiktologa.
Jediné, co je však bezesporu jisté, že jste dostal jasnou zprávu od Vašeho organizmu, těla i psychiky, že pro Vás drogy nejsou to pravé a nebudete li ji respektovat, to znamená se drogám napříště vyhýbat, očekávejte opakování potíží, jejich progres, případně rozvoj závažnějších onemocnění.
Pravdu máte v tom, že se může stát, že potíže příště, nebo jednou, neodezní, v uživatelském slangu se tomu říká "dostat věčňáka", ale nejsem tu proto, abych Vás strašil, možná Vám bude chvíli fajn.
Předejít potížím tedy určitě můžete aktivním trávením času způsobem, který Vám bude přinášet opravdovější a trvalejší benefity, než užívání drog.
Náplní naší práce a smyslem poradny je především pomoc lidem v úzkých, kteří trpí v jakékoli souvislosti s užíváním návykových látek, také pomoc jejich blízkých a informování o drogové problematice nejširší veřejnosti. Motivování, podpora a pomoc lidem, kteří se rozhodli, nebo kteří uvažují o léčbě závislosti, sdílení kontaktů a provázení na cestě k jejich úzdravě.
Odpovědím na dotazy jak drogy vyrobit, sehnat, distribuovat, nebo jak si nejlépe užít, se pro většinu dotazujících z pochopitelných důvodů vyhýbáme. Velmi ocením, když v tom budeme v souladu.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/69/pervitin-pernik-piko-pecko-parno-peri-bily-snih-ice-czecho-speed-hromady-cary-.html
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/839-pecko-peri-pergo-piko-parno
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/72/2788/Akutni-ucinky-metamfetaminu
Kdybyste se ještě potřeboval na něco doptat, kdykoli napište, jsme tu pro Vás.
Přeji Vám vše dobré,  buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.