Abtinenční příznaky po jednorázovém užití
David
Dobrý den,
bral jsem v minulosti delší dobu (+-10 let) nepřetržitě a velmi intenzivně opiáty a jsem již jsem pár let úplně čistý. Před rokem jsem velmi krátkodobě (3dny) bral kvůli bolestem Tramal a před pár dny jsem ze zvědavosti zkusil jednorázově Kratom, relativně malou dávku. V obou případech následovalo několik dní lehkých abstinenčních příznaků. Mrazení v zádech, lehce snížená nálada. Nic dramaticky omezujícího, ale dost nepříjemné. Chci se zeptat jestli je toto normální, případně jestli existují nějaké studie proč se toto děje.
dekuji za odpověď
David

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
děkujeme za dotaz. V podstatě si sám odpovídáte - sám píšete, že jste užíval dlouho dobu opioidy. Tělo i mozek si velmi dobře pamatují stavy, pocity a vše další spojené s užíváním. Když to převedu na něco jiného, tak je to jako s jízdou na kole - ta se také nezapomíná. To je jeden z důvodů proč se mají i dlouholetí exuseři mít na pozoru. Často pak pouhé zakopnutí může vést k jízdám nebo v horším případě až k recidivě.
Buďte na sebe opatrný a držte se, udělal jste určitě ohromnou práci.
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec