iv obsese
Red
Dobrý den Gabrielo,
Děkuji Vám za informace. Psychiatričce to říct nechci. Hrozila mi už ztráta řidičáku a svepravnosti. Mám z toho hrůzu dodnes. Tlačí taky na silnější depotku,kterou nechci. Vztah s ní je komplikovaný. Co je to adiktologicka ambulance a kde ji v Praze najdu? Existuje možnost zůstat v anonymitě?
Moc děkuji a přeji hezký den

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, většinou to možné je, ale záleží na konkrétní ambulanci. Často to pak znamená, že si službu hradíte sám, nebo musíte najít zařízení, které funguje z grantů a není tam evidence nutná. Není nic jednoduššího, než se s tímto dotazem obrátit právě na konkrétní ambulanci. Mně se ovšem ani do té naší dnes dovolat nepodařilo.
Druhá věc je, že to, co popisujete, není zrovna obvyklé. Podle popisu vašich potíží i jednání vaší psychiatričky soudím, že máte nejpsíš vážnější psychiatrickou diagnozu. Pletu se? Problémová spolupráce nebo lhaní a nespolupráce, odmítání medikace apod. může být jen další důvod, proč bude psychiatrička v dalších krocích ostražitější a třeba i přísnější. Jakmile se cokoli z toho nějakou shodou okolností provalí, budete mít větší potížer, než když přijdete s problémem sám.
S ohledem na to, že užíváte injekčně kde co, existují dost možná i docela dobré (a objektivní) důvody, proč by člověk neměl raději mít řidičský průkaz, nebo by alespoň bylo lepší, kdyby neřidil. Nemyslíte?
S omezením svéprávnosti je to přeci jenom komplikovanější. Trvalé a úplné zbavení svéprávnosti není pokud se nepletu možné. Vždy jde o úkon, který se po určité době (myslím, že jsou to 3 roky), reviduje a upravuje se rozsah omezení.
Chápu, že pro vás musí být situace s psychatrickým onemocněním o dost komplikovanější. A umím si představit, že nemáte s léky a lékaři jen dobré zkušenosti. Osobně mám však v blízkém okolí vemi dobrou zkušenost, byť k současnému stabilnímu a relativně spokojenému a fungujícímu stavu bez prapodivností vedla dlouhá cesta přes několik psychiatrických služeb, pobytů, lékařů i medikací - hovořím teď o schizofrenii, spolupráci s Ondřejovem, pražským PCP a nynějším NÚDZ v Klecanech atd. Netuším, o co konkrétního jde ve vašem případě, ale dnes existuje i řada služeb pro pomoc lidem s psychiatrickou diagnozou. Znáte třeba FOKUS, Ondřejov, Greendoor apod.? Spoustě lidem pomáhá mít možnost o svých potížích s někým mluvit, chodit na skupiny, kde najdou pochopení a radu. Co vy na to?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.