Dolsin
Lucie
Dobry den prosim mam takovy problem. Posledni mesice uzivam nekonstantne intramuckularne Dolsin. 1 az 2 ampulky do svalu. Prace bylo v poslednich mesicich moc. Stres by se dal krajet a nekonecne cekani, zadna dovolena, kolegove na karantena, znate to asi.. no proste po dolsinu litam. Mam energii, jsem sebevedoma a dobra. Je tezke hledat negative ale rozum vola na poplach. Nejde Jen o Dolsin. Naposledy to byla sufenta. Dala jsem si do zily 5 um a bylo mi rajsky. Je mi 33, v 15 az 19 jsem uzivala pervitin ale od te doby jsem abstinentkou. Uplnou. Ani alkohol. Ale ted SE neco stalo. Na noc si davam Dormicum, coz je po tolika dlouhych smenach balzam. Po 7,5 mg spim a rano zase muzu jet. Bohuzel cim Dal casteji potrebuji opiaty. Momentalne mam alespon ULTRACOD, beru tak 4, 5 tabletek denne. Co mam delat, za kym zajit? Mam praci, o kterou nechci prijit. Kdybych resila navyk s lekarem, budu to mit v karte. Nejsem fyzicky zavisla. Myslim ze neni problem to utnout ale.. nedam to Sama. Pardon za dotaz a dekuji za radu. At Bude jakakoliv

Odpověděl: Amrit Sen
Lucie, zdravím Vás,
díky za důvěru, dobře, že píšete.
Dolsin je syntecký opiát s mimořádným, psychicko i fyzickozávislostním potenciálem. To samé platí i u benzodiazepinů, takže jste si vybrala opravdu smrtící kombinaci, o Sufentě nemluvě.... Ultracod - další opioidový lék, tentokrát s obsahem codeniu (methylmorfinu), slabšího derivátu morfinu, se na tom, že máte minimálně zaděláno na velký průšvih, může rovněž podepsat.
Nemám na mysli situaci, až to praskne v práci, nebo se pod vlivem návykových látek, byť se můžete na směně cítit v kondici, dopustíte chyby, ale dobu, která, pokud svoji závislost nezačnete řešit, kdy Vás závislost vyřadí z provozu, zdravotně i sociálně...
Netuším, co myslíte výrazem, že užíváte nekonstantně, snad nepravidelně? I tak bych se divil, kdyby se Vám podařilo závislosti vyhnout, tím spíš, jestli užíváte, ať už opioidy, benzodiazepiny, nebo snad obojí, pravidelně. Píšete, že jste od 15 do 19 let užívala pervitin, máte můj obdiv a respekt, že jste se z toho dokázala vymotat, respektive mě zajímá, kolik je Vám let, protože ať už s pauzou, či bez pauzy, Vaše závislost naskočila na jiné typy drog.
Začněte tím, že vyhledáte odbornou podporu a pomoc, zavoláte do některého specializovaného zařízení, které poskytuje bezplatné služby uživatelům návykových látek a domluvte si termín schůzky. Mám na mysli ambulantní program, adiktologickou ambulanci, AT poradnu, nebo obdobný typ služby. Služby jsou bezplatné a mohou být poskytnuty i anonymně, z úniku informací rozhodně nemusíte mít strach, ani obavu.
Při osobní konzultaci, po bližším seznámení se sitaci, Vám zkušený odborník doporučí konkrétní kroky, které pro sebe můžete podniknout, tedy jak se uzdravit a zachránit, zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měla vyvarovat.
S tím si však nevystačíte, počítejte s během na delší trať a poctivým úsiláím, prací na sobě, má li se něco pozitivním způsobem změnit.
Můžete si vyjednat průběžnější schůzky, abyste byla pevnější v kramflecích a věděla, jak reagovat v situacích, které přinese nejbližší čas a dozvěděla se o sobě více, bude na Vás, jestli se rozhodnete pro vhodnou formu terapie, bez které, pokud se nechcete úplně zničit, se nejspíš neobejdete.
Další možností je navštěvovat mítinky svépomocného společenství uzdravujících se a uzdravených závislých, kterým se díky vzájemné podpoře, sdílení zkušeností, 12ti krokovému programu a přátelství, daří úspěšně dlouhodobě abstinovat. Doporučuji podniknout obojí.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Pokud si budete přát, zpracujeme naši komunikaci jako skrytou, pošleme kód, po jehož vložení na pařičné místo v úvodní stránce poradny se dotaz i odpověď znázorní jen a pouze Vám.
Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete se spojit s pracovníky naší adiktologické ambulance:
Adiktologická ambulance SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon: +420 724 521 913
E-mail: klinika@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/adiktologicka-ambulance-a-adiktologicka-ambulance-pro-mladistve-aa.html
Provozní doba:
Pondělí: 12 - 20
Úterý: 9 - 13
Středa: 9 - 17
Objednání na konzultace je možné i mimo uvedené otvírací hodiny ambulance.
Další nabídka:
NA - Anonymní Narkomani CZ:
https://anonymni-narkomani-cz9.webnode.cz/
http://anonymni-narkomani.webnode.cz/
https://anonymni-narkomani-cz9.webnode.cz/kontakt/
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/kontakt/
NA - Narcotics Anonymous World:
https://www.na.org/
Nově v době koronaviru probíhají každodenní mítinky NA - Anonymních Narkomanů, pražských skupin Naděje a Druhá šance:
Stačí do Skype vyhledávače zadat: Anonymní Narkomani Praha Naděje,
nebo NA DRUHÁ ŠANCE a požádat o připojení.
Připojit a odpojit se je možné kdykoli v průběhu mítinku.
Kameru mají všichni vypnutou a mikrofon si každý zapíná jen na dobu, kdy chce promluvit, aby případné okolní zvuky mítink nerušily.
Skupina Anonymní Narkomani Praha Naděje:
Středy, pátky a neděle od 20:00 do 21:00 hodin
Skupina NA DRUHÁ ŠANCE:
Neděle až pátky od 18:30 do 20:00 hodin
Soboty od 17:30 do 19:00 hodin
Zapojit se lze i do Česko - Slovenských NA Skype online mítinků,
každý den od 20 hodin:
https://www.anonymninarkomani.sk/on-line-stretnutia
https://www.anonymninarkomani.sk/stretnutia
https://www.anonymninarkomani.sk/
Pošlete žádost o přátelství NA Česko - Slovensko
(Skype adresa: naceskoslovensko)
- pokud budete online (tzn. při Vašem jménu bude svítit zelená kulička), "naceskoslovensko" Vás připojí do skupinového telefonátu bez kamer.
Skype setkání jsou anonymní (kamery nejsou povinné), trvají hodinu a můžete se kdykoliv odpojit z rozhovoru.
Pokud nejste technicky zdatný/á a máte problém pracovat se Skypem a chcete se zúčastnit, napište na naslovakia@gmail.com a my se Vám pokusíme pomoci.
Pokud chcete zůstat v kontaktu s Anonymním Narkomany a jinými uzdravujícimi se závislými, přidejte se do online skupiny "NA ČeskoSlovensko". Jednoduše pošlete email na naslovakia@gmail.com s žádostí o členství a my Vás připojíme. Budou Vám do emailové schránky chodit denní zamyšlení s tématem uzdravování ze závislosti a další užitečné informace. Skupinu můžete kdykoliv opustit.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba.html
http://www.drogovaporadna.cz/opiaty.html
http://www.drogovaporadna.cz/psychofarmaka.html
http://www.drogovaporadna.cz/psychofarmaka/benzodiazepiny.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Můžete také volat na naši Poradenskou linku SANANIM: +420 602 666 415
Každý všední den mezi 13. a 17. hodinou.
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak si stojíte, a jak se situace vyvíjí, také jestli Vám byla odpověď užitečná.
Držím palce, jsme tu pro Vás, Amrit Sen.