Extáze
Lucie
Dobrý den chtěla jsem se zeptat už jsem zkoušela extázi po druhé a měla jsem stejne příznaky jako předtím třes rukou a byla mi velká zima a teď je mi trochu na zvracení děkuji za odpověď

Odpověděl: Amrit Sen
Lucie, zdravím Vás,
díky za důvěru. Z nejasné dikce dotazu mám pocit, že jste nám o nepříjemné zkušenosti s MDMA už psala, ale jistý si nejsem. Můžete tedy svůj dotaz srozumitelněji specifikovat? Není totiž na bíledni, na co se ptáte, respektive neptáte se vůbec. Další důležitou okolností, kterou bych měl znát, abych mohl odpověď lépe zacílit, je Váš věk.
Berte opakovanou negativní zkušenost, jako jasnou zprávu Vašeho organizmu, těla i psychiky, že pro Vás drogy nejsou to pravé a že byste se měla MDMA navždy obloukem vyhnout, nebudete li zprávu respektovat a nevezmete li ji vážně, očekávejte další, možná závažnější potíže.
MDMA se někdy řadí i mezi halucinogeny, ve skutečnosti však jde o psychostimulant příbuzný amfetaminu.
Pro případ, že se rozhodnete ještě někdy riskovat, přidávám několik základních doporučení pro minimalizaci rizik, která však nelze, tím spíš ve Vašem případě, úplně eliminovat nikdy:
MDMA (Extáze) - (3,4-methylenedioxy-methamphetamin), není ani nevinná, natož bezpečná droga. V tabletách nikdy nevíte, s jakými látkami může být smíchaná, nebo čím je ředěná, často jde o velmi nebezpečné příměsi. U MDMA v krystalické formě, je těžké určit, nebo odhadnout její množství, tedy dávku, takže vždy existuje zvýšené riziko předávkování. Ani na pohled "čistě" vyhlížející krystalická látka, „sympatická" tableta, nebo „koule", kvalitu drogy nezaručuje. Stává se i to, že ani jedna ze zmíněných forem, vůbec MDMA neobsahuje.
Rizik, souvisejících s užíváním MDMA je celá řada, nejškoláčtější chybou bývá zanedbání pitného režimu a následná dehydratace, "dokopávání" se, tedy přidávání si drogy v průběhu jedné "jízdy", včetně kombinování s dalšími drogami, alkohol nevyjímaje. Porušení těchto zásad má za následek zvýšené riziko toxické psychózy, dehydrataci, kolaps, selhání životně důležitých orgánů a končit i smrtí.
Vyvarujte se rizikového sexu, vždy použijte kondom.
Pamatujte na to, že před užitím MDMA byste měla být vždy odpočatá, v dobré psychické, tělesné i zdravotní kondici, v přívětivém prostředí a nikdy neprotahovat "jízdu" déle, než přes jednu noc. Dostatečně pít nealko nápoje a přes možnou nechuť k jídlu, alespoň občas, něco výživného zakousnout. Dávat si pauzy, v průběhu „jízdy" pravidelně „chillovat", dávat si oraz od intenzivního dění a hluku.
Následně si poctivě odpočinout, zdravě a vydatně se najíst a napít, osprchovat, vyspat se. Doplnit vitamíny, nejlépe ovocem a zeleninou, případně potravinovými doplňky, také minerály, dobrá je kombinace vápník, hořčík, zinek.
Se zklidněním a usínáním může pomoci čaj z meduňky. Vše koupíte v lékárně, ale i běžných obchodech.
Další užití drogy odložte na co nejdelší čas, snížíte tak riziko vzniku závislosti a umožníte organismu se zregenerovat.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/stimulacni-drogy-historie.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
http://www.extc.cz/extaze.html
http://www.extc.cz/riziko-predavkovani-mdma.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/293/je-extaze-zabijak-i-.html
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/160-extaze-tak-trochu-jina-droga
http://www.drogy-about.estranky.cz/clanky/stimulanty/extaze.html
http://www.drogy.cz/extaze/kap-nasledky-uzivani-extaze.html
http://navykovelatky.cz/tanecni-drogy/extaze/
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Popsané potíže by měly časem vymizet v horizontu hodin, nejpozději dnů. Pokud by měly přetrvávat déle než týden, nebo se měly potíže v nejrůznějších podobách opakovat a vracet, vyhledejte lékařskou pomoc, nejlépe psychiatra - adiktologa, na kterého, případně na další odborníky, Vám podle toho, kde žijete, rádi pošleme kontakty.
Přeji Vám vše dobré, ať jste brzy v kondici.
Buďte na sebe opatrná, kdykoli napište, nebo volejte na naši
Poradenskou linku, která je v provozu každý všední den, mezi 13. a 17. hodinou: +420 602 666 415.
Amrit Sen