iv obsese
Red
Dobrý den,
Jednou za čas je to stimulant (1x čtvrt roku), ale spíš ne. Od paralenu, přes aceton, alkohol po pregabalin. Užívám sterifilt, všechen možný hr materiál, stejně mi nedělá radost že neprojdu dnem, aniž bych si alespoň čtyřikrát nepichl něco. Cokoliv. Většinou se u toho zaseknu na hodiny. Drogy jsem nikdy takto nebral, "tohle" dělám poslední tři roky a dal bych svět za to, abych to uměl zastavit.
Děkuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Rede,
chápu to tak, že vlastně velkou část dne věnujete opakované injekční aplikaci. V zásadě je jedno čeho, ale jde o tu injekční stříkačku, ale i ten stav a čas věnovaný užití. Podle toho, co píšete, vám to musí zabrat celý den, nebo se pletu a stíháte ještě něco mimo?
V praxi se mluví o závislosti na jehle, ale obávám se, že u vás by mohlo jít o něco jiného - už jen to, že je jedno, co si aplikujete, ale něco tam být musí, a kolik času aplikaci věnujete. Chováte se velmi rizikově, byť se snažíte držet HR zásad aplikacem to co si do žil aplikujete, tam bezesporu nepatří. A je jen otázka času, kdy si ublížíte.
Celé to trvá už dobré 3 roky. To není málo. Zkusil jste si o své situaci otevřeně a upřímně promluvit s někým z výměnného programu - předpokládám, že si chodíte náčiní měnit do káčka nebo k někomu do terénu, nebo se pletu? Možná by vám opakované a pravidelné rozhovory s někým nestranným pomohly se v sobě samém lépe zorientovat a dodaly vám odvahu se o změnu pokusit. Protože jste to jedině vy, kdo něco takového zastavit dokáže - možná né sám, ale s pomocí ano, ale i o tu byste si musel dokázat říct. A to chce často víc odvahy, než se na první pohled může zdát.
Kdyby to jen trochu šlo, ráda bych vám na dálku dodala kuráž a odvahu zkusit opravdu udělat cokoli pro to, aby se něco změnilo. Třeba o všem někomu říct, přiznat si, že to sám nezvládám, ale možná to přeci můžu zkusit s pomocí!
Držte se a budu ráda, když dáte vědět, jak se situace vyvíjí. A to i v případě, kdybyste si o pomoc říci netroufl.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.