THC ve slinách
Molek
Dobrý den, kouřil jsem marihuanu zhruba 3 roky, kromě pár vyjímek denně, ne moc, většinou 2,3 skla před spaním . Od čtvrtka abstinuji, jelikož už to zašlo moc daleko a chci začít řídit. Do autoškoly jsem už přihlášený, ohledně toho se týká můj dotaz. 15. května slaví můj mnohaletý známý narozeniny, kde se nebude pít alkohol, ale jen kouřit marihuana, do té doby nebudu kouřit marihuanu vůbec. Chtěl bych se zeptat, zda by bylo možné si dát pár "prásků" a za cca 7 dnů řídit a při nejhorším nenalízat? Rozhodně nechci sednout za volant s pocitem, že mám ve slinách pořád stopy THC. Bude po 2 týdnech abstinence tělo "čisté"? Že by THC mohlo zmizet ze slin jako u ojedinělého kuřáka do cca 72 hodin ? Děkuji.

Odpověděl: Amrit Sen
Molejku, zdravím Vás,
díky za důvěru. Záležet může na více okolnostech. Přikládám obecný přehled o detekovatelnosti THC v lidském organizmu, s ohledem na druh testu, frekvenci a intenzitu užívání:
Přítomnost THC se většinou, v závislosti na druhu testu, ale zejména na frekvenci užívání, množství a kvalitě drogy, také na metabolismu každého testovaného, detekuje zhruba v těchto časových úsecích:
Marihuana (THC)
Detekce z moči: 1 - 30 dnů, výjimečně déle, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do 14 dní
Detekce z krve: Do 14 dnů, při občasném užívání se testy negativizují cca do 10 dní
Detekce ze slin: Do 14 dnů, obdobně, jako z krve
Stačí takto?
Buďte na sebe i ostatní účastníky provozu opatrný,
přeji Vám vše dobré, Amrit Sen.