Užívání
Dejv
Zdravím chtěl bych se zeptat jaké dopady má užívání pervitinu na psychiku užívám pervitin již 4 rok 3-5x do měsíce jaký to může mít dopad na moji psychiku

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Dejve,
na dopady užívání pervitinu u konkrétního jedince se usuzuje velmi těžko.
Vždy je potřeba se na věc dívat v souvislostech a s ohledem na jedince. Pokud byste stál o výzkumy, můžete pátrat například zde. Jistě se ale shodneme, že užívání pervitinu není nikdy zcela bez rizik.
Samosebou budou rizika u této frekvence procentuélně nižší než u někoho, kdo užívá častěji. Ale v tomto případě už nejde o užívání párkrát do roka, ale několikrát za měsíc! Nepíšete nic kokrétnějšího o dávce, případném dokrmování, kombinování ani dalších možných proměnných. Umím si představit, že by mohlo jít celkem snadno o pravidelné víkendové užívání. Od něho už je jen krůček k tomu, že si člověk nedokáže víkend a zábavu představit jinak, než na pervitinu. To už mi jako celkem zásadní dopad na psychiku připadá, co myslíte?
Ono možná není až tak podstatné, jaká jsou rizika obecně, ale jak je vnímáte vy sám. Jste takto se situací spokojený, nebo ve vás přeci jenom hlodají pochyby? Je to tak, že máte stále přátele, koníčky a umíte si týdny nebo i měsíce představit bez pervitinu? Skoro bych řekla, že se pohybujete na oné pomyslné hranici, kdy se ještě můžete rozhodnout, nebo to vidíte jinak?
Někdy člověku pomůže zapátrat sám v sobě, co mu vlastně pervitin dává. Co je to, co ho na něm baví, co mu vlastně v životě chybí, kde jinde by to mohl najít ... pak se můžete lépe rozhodnout, co dál. Nebo můžete vyzkoušet dvouměsíční abstinenci, pokusit se trávit víkendy s jinými lidmi a jinou činností.
Kdybyste si chtěl promluvit s někým, kdo vás nebude soudit, ale vyslechne vás a pomůže vám zorientovat se v myšlenkách, můžete se obrátit na kontaktní centrum nebo adiktologickou ambulanci ve svém okolí. Co vy na to? Kdybyste stál o kontakty, napište, která větší města jsou vám dobře dostupná.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.