Re: proč se pořád cítím tak blbě
babí léto
Dobrý den,
moc vám děkuji za odpověď a kontakty, s Anonymními narkomany mám jednorázovou zkušenost z týdenního pokusu o abstinenci v minulosti, ale jejich formát mi moc neseděl. Nedokážu v sobě najít víru v nějakou vyšší moc, která mi s mým problémem pomůže. Ale nezavrhuji je a zkusím i adiktologickou ambulanci. Vaše odpověď mi i dodala trochu optimismu a víkend jsem nestravila tak neproduktivne jako minulé dny. Trochu jsem si uklidila v bytě a byla na procházce v přírodě. Chvílemi jsem cítila, ze to možná s tou abstinenci půjde.
Chci se zeptat ještě na jednu věc - před týdnem jsem byla u praktického lékaře s nesouvisejicim problémem (drobný uraz) a zmínila jsem se mu i o tom nedostatku elánu. O drogách ne, i když jsem měla nutkání. Jenže by mi to zapsal do karty a kdybych si šla např. pro výpis ze zdravotní dokumentace pro zaměstnavatele a měla tam napsany abusus v anamneze, tak jsem v háji.
No, dopadlo to tak, že mi předepsal antidepresiva a já nevím, jestli je mám užívat. Nejsem proti nim, viděla jsem u rodinného příslušníka, jak mu psychofarmaka pomohla u endogenni deprese, ale to není můj případ. Doporučil byste mi ty léky užívat? Nezabrzdim tím nějak svoje uzdravování?

Odpověděl: Amrit Sen
Babí léto, opět zdravím.
Těší mě, že jste od původního úmyslu neupustila a držíte se, to je skvělé!
Odpusťte, ale s antidepresivy Vám neporadím, to může jen a pouze lékař, doporučuji opatrnost. Odborníkem, se kterým Vám doporučuji nasazení vhodné medikace řešit, je psychiatr - adiktolog.
Ten je nejkompetentnějším odborníkem, se kterým můžete o zkušenosti s užíváním drog, závislosti a všem souvisejícím hovořit bez obav, že by citlivé informace Bez Vašeho přání a souhlasu s kýmkoli dalším sdílel, včetně Vašeho lékaře.
Píšete o zkušenosti s NA, předpokládám tedy, že jste nejspíš z Prahy, možná Brna. Olomouc je vzhledem k dostupnosti opiátů méně pravděpodobná. Kontaktujte tedy naší ambulanci, na kterou jsem Vám posílal kontakt, nebo:
Specializované ambulantní služby CADAS SANANIM,
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Mobil: +420 603 831 815
E-mail: cadas@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
které sídlí tamtéž.
Provozní doba:
Pondělí 8 -18
Úterý 8 - 17
Středa 8 - 17
Čtvrtek 8 - 18 (9:00 - 13:00 probíhá porada týmu)
Pátek 8 - 15
Doporučuji Vám dát mítinkům NA šanci a než si uděláte obrázek, abyste se rozhodla, jestli Vám mítinky mají být prospěšné, je navštívit aspoň 3x. Pokud byste měla potíž se spirituální složkou programu, máte možnost vzít v potaz nabídku NA, vnímat "Vyšší moc", jako pozitivní sílu přátelství spolupracujícího splečenství a účastníků skupiny.
Další možností je volat na naši
Poradenskou linku SANANIM+420 605 666 415,
každý všední den od 13 do 15 hodin,
nebo na
Národní linku pro odvykání nelegálních drog800 350 000,
každý všední den od 10 do 18 hodin.
Přeji Vám vše dobré, držte se a kdykoli napište,
jsme tu pro Vás.
Amrit Sen