Testy
Makkyna
Dobrý den,mám drogovou minulost.cca4 roky zpět.Dala jsem si život dohromady a opravdu nic neberu.Ted od února dokonce chodím do Almy dvakrát týdně na sezení ,Alma spolupracuje s Ospod.Jde mi totiž o zrušení soudního dohledu a o další soud,co bude v blízké době následovat.Ale mám problém,který těžko i sama sobě vysvětlím.Test na pervitin,dokonce dnes i na kokain(žádná zkušenost v životě neproběhla)se jeví na těch prouzkach zvláštně o proti opioidum a THC..prostě je ten druhý proužek slabší , nevýrazný..Tzv.duch..Vypada to dost špatně,proč to tak je?Domluvili jsme se řešení situace.Do zápisu jsem uvedla,že s výsledky nesouhlasím a chci to objasnit.Soudni znalec mi po telefonu test z krve pro tuhle situaci rozmluvil.A navrhl řešení.Konzultoval to i s tou mou Almou,kam dochazim od toho unora.Ze své iniciativy jsem si koupila test i v lékárně,abychom to zopakovali ještě dnes a opět duch..Tak já už fakt nevím.Citila jsem nedůvěru jak u Ospod (která v drogové prevenci nemá tolik zkušeností)tak i od pracovníka z Almy..Něco ve smyslu,že to není možný..Vzadu na testu ,bylo napsané,že nezáleží na výraznosti čárky,ale aby tam byla..A to tam byla.Nic neužívám,jen na Astma leky Symbicort a Berodual každý den,což by ale v tomto případě vadit nemělo.Ale specialista nejsem,koukla jsem se jen na příbalový leták.. Děkuji za případnou odpověď na otázku,proč tam mám ty čárky tak slabé , eventuálně nějaké info dalšího řešení k mé situaci.Stale se to opakuje. 🤔

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
jak píšete podstatné je, aby se čárka vybarvila. Jak výrazná barva je už záleží na více okolnostech. Proužkové testy jsou screeningové, to je jejich velké omezení.
Osobně bych Vám navrhnul trochu jiné řešení - některé laboratoře nabízejí testování z doneseného vzorku moči. Zkuste se v Almě domluivit, zda by toto nebylo možné, abyste se Vy i pracovníci z Almy uklidnili, stejně tak pracovníci OSPOD. Testy na odděleních toxokologie jsou podstatně specifičtější a mají o mnoho vyšší vypovídací hodnotu. V Praze tuto službu nabízí např. Oddělení toxikologie, VFN a 1.lékařské fakulty v Praze. Zde je kontakt, na kterém se můžete domluvit na postupu: 22496 7188.
Budu držet palce, aby vše vyšlo.
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec