Abstinence a sladké
Roman
Dobrý den, přestal jsem pít alkohol. Pil jsem opravdu hrozně moc, každý víkend už několik let. Beru teď antidepresiva. Už je to 41 dní co beru AD a nepiju alkohol, ale začal jsem hrozně moc jíst sladké. Každý den sním hrozně moc sladkého. Je to normální? Nevadí to? Jsem hrozně hubený a začal jsem přibírat, tak by to snad nemuselo vadit ta nadměrná konzumace sladkého ne? Díky za případnou odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Romane,
díky za dotaz i za důvěru, se kterou se na naši poradnu obracíte.
Vím toho hodně málo na to, abych vám mohla ohledně návalů chutí na sladké příliš radit. Rozhodně by však bylo dobré se o tom zmínit lékaři, který vám AD píše. Jsou antidepresiva, která u některých lidí zvyšují chuť k jídlu. A předepisující lékař by měl o takovém projevu vědět. Cpát se sladkým rozhodně není nic zdravého, a to ani u hubeného člověka. I přibírat je lepší zdravě a s rozumem. Takže: obraťte se na lékaře, který vám léky píše, a promluvte si s ním o tom, jak se poslední dny cítíte a jaké máte chutě na sladké.
Držím palce, aby se vše srovnalo, případně jste našli vhodnější léky. Budu ráda, když se ozvete, jak jste pochodil.
Zdraví,
Gabriela Minařík.