Léčba závislosti na marihuaně
Luciecz
Dobrý den.
Tak jsem si přiznala po 4 letech užívání marihuany, že jsem závislá! Je mi 40, mám malé děti, rozvádím se. Projevují se na mne všechny příznaky - deprese, odsouvání úkolů, nechuť dělat jiné aktivity. Zkusila jsem si udělat on-line test a vyšlo mi, že se mám jít léčit. Můžete mi pomoci radou, jakým způsobem mám začít nebo jaké jsou možnosti?
Moc děkuji, Lucie

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Lucie,
píšete, že se rozvádíte a k tomu jste si přiznala závislost na marihuaně. Popisujete, že jste si u sebe všimla depresí, odsouvání úkolů a nechuti dělat jiné aktivity (předpokládám jiné než hulení). Netuším, jestli jste měla deprese i dříve, zda není důvodem depresí i rozvod, jak na tom vlastně s hulením jste (krom toho, že hulíte 4 roky nevím nic - kolik, čeho, jak často atd.), deprese samotné se projevují třeba i tím odsouváním úkolů a nechuté cokoli dělat, někteří depresivní nebo subdepresivní lidé snadněji podléhají užívání marihuany, protože jim "nasedá" na jejich deprese atd. Chci tím říct, že abych vám mohla doporučit nějaké konkrétní další kroky, bylo by potřeba se na spoustu věcí doptat. Chápu, že test, který byl nejspíš izolovaně zaměřený na užívání marihuany, vám v tuhle chvílí říká, abyste se šla léčit. Ale z toho mála, co píšete, tuším, že marihuana pro vás není izolovaný problém, nebo se pletu?
Proto bych si troufla doporučit navštívit nějakého odborníka osobně, kde byste mohli situaci zhodnotit s ohledem na širší souvislosti. Co vy na to? Mohlo by jít o adiktologickou poradnu  nebo jiné obdobné zařízení. Dávalo by vám to smysl?
Tušíte, kde ve svém okolí byste takové zařízení mohla najít? Pokud ne, napište, která větší města jsou vám dobře dostupná. V Praze vás mohu odkázat na naši adiktologickou ambulanci, případně další zařízení - kontakty níže.
Adiktologická ambulance SANANIM
Žitná 51, Praha, tel. 724 521 913
Prev-centrum, Praha 6
Klinika adiktologie, Praha 2
S pozdravem a přáním velkého odhodlání situaci změnit,
Gabriela Minařík.