Léčba od Metanfetaminu
Radek
Dobrý den jmenuji se Radek již 5 let beru metanfetamin a to nitrožilně skoro každý den. Táta u kterýho bydlím to neví a říkat mu to také nechci. Rád bych přestal protože mě to už nebaví furt na to schánět penize a věci o dost lidí jsem kvůli tomu v životě přišel.první den to vydržím ale druhý den sem málátný a da se říct nepoužitelný furt se mi chce spát ale usnu cca tak na 10 minut a pak zas se probudím a šíleně mě třestí hlava vetšinou ted den sem si dal takže nevím co by se dělo dál ale bojim se tý abstinence jsem z Prahy. Děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Radku, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaši náročnou situaci plnou skrývání, shonu, únavy a deziluze, pocitů bezútěchy a marnosti.
Píšete, že byste rád přestal s užíváním drog, ale střízlivosti se bojíte, ani nevíte, jak na to. Podobnými pocity a úskalími prochází, nebo prošel každý uzdravený závislý, dobrá zpráva je, že jich každý den přibývá.
Na začátku jejich cesty k uzdravení bylo vždy přiznání si problému a skutečnosti, že ho sami nezvládnou, že nemají život ve vlastních rukou. Také, že o tom promluvili a skutečnost sdíleli s někým dalším, mimo komunitu uživatelů drog, bez toho by byly jejich šance na úzdravu nulové.
Znamená to, že jste první nesmírně významné kroky podniknul, je dobře, že píšete.
Doporučuji Vám nezůstavat v tom sám a vyhledat odbornou podporu a pomoc, zároveň kontaktovat, spojit se členy některé skupiny svépomocného společenství uzravujících se a uzdravených závislých.
Znamená to zavolat pracovníkům některého zařízení, které poskytuje bezplatné služby uživatelům návykových látek, adiktologické ambulance, denního stacionáře, kontaktního centra, nebo obdobné služby a situaci probrat a případně se domluvit se na dalším.
Některé kontakty:
Adiktologická ambulance AA SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon: 724 521 913
E-mail: klinika@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/adiktologicka-ambulance-a-adiktologicka-ambulance-pro-mladistve-aa.html
Provozní doba:
Pondělí 12 - 20
Úterý 9 - 13
Středa 9 - 17
Denní stacionář DST SANANIM
Janovského 26
170 00 Praha 7
Telefon: +420 220 803 130, +420 220 800 041
Mobil: +420 605 212 175
E-mail: stacionar@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/denni-stacionar-dst.html
Provozní doba:
Pondělí 8 - 16 16.30 -20
Úterý 8 - 16
Středa 8 - 16 18.30 - 20
Čtvrtek 8 - 16 17.30 - 19
Pátek 8 - 15
Kontaktní centrum KC SANANIM
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
Mobil: +420 605 240 501
E-mail: kacko@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/kontaktni-centrum-kc.html
Facebook: www.facebook.com/kacko/
Provozní doba, každý den v roce, měsíci i týdnu:
Pondělí, středa, sobota a neděle 13 - 20
Úterý, čtvrtek a pátek 9 - 20
Mítinky skupin NA - Anonymních narkomanů se momentálně na přechodnou dobu konají každý den pouze online formou:
NA - Anonymní Narkomani
(Narcotics Anonymous)
https://anonymni-narkomani-cz9.webnode.cz/
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/
https://www.na.org/
Nově tedy v době koronaviru probíhají každodenní mítinky pražských skupin Naděje a Druhá šance:
https://anonymni-narkomani-cz9.webnode.cz/kontakt/
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/kontakt/
Stačí do Skype vyhledávače zadat: Anonymní Narkomani Praha Naděje,
nebo NA DRUHÁ ŠANCE a požádat o připojení.
Připojit a odpojit se je možné kdykoli v průběhu mítinku.
Kameru mají všichni vypnutou a mikrofon si každý zapíná jen na dobu, kdy chce promluvit, aby případné okolní zvuky mítink nerušily.
Skupina NA Naděje:
Středy, pátky a neděle od 20:00 do 21:00 hodin
Skupina NA Druhá Šance:
Neděle až pátky od 18:30 do 20:00 hodin
Soboty od 17:30 do 19:00 hodin
Zapojit se lze i do Česko - Slovenských NA Skype online mítinků, každý den od 20 hodin:
https://www.anonymninarkomani.sk/stretnutia
Pošlete žádost o přátelství NA Česko - Slovensko
(Skype adresa: naceskoslovensko)
- pokud budete online (tzn. při Vašem jménu bude svítit zelená kulička), "naceskoslovensko" Vás připojí do skupinového telefonátu bez kamer.
Skype setkání jsou anonymní (kamery nejsou povinné), trvají hodinu a můžete se kdykoliv odpojit z rozhovoru.
Pokud nejste technicky zdatný/á a máte problém pracovat se Skypem a chcete se zúčastnit, napište na naslovakia@gmail.com a členové společenství se Vám pokusí pomoci.
Pokud chcete zůstat v kontaktu s Anonymním Narkomany a jinými uzdravujícimi se závislými, přidejte se do online skupiny "NA ČeskoSlovensko". Jednoduše pošlete email na naslovakia@gmail.com s žádostí o členství a my Vás připojíme. Budou Vám do emailové schránky chodit denní zamyšlení s tématem uzdravování ze závislosti a další užitečné informace. Skupinu můžete kdykoliv opustit.
Rád bych Vás jakkoli podpořil abyste vykročil k uzdravení, štěstí a pokoji.
Jednejte tedy dříve, než se dobrý úmysl rozpustí v dalších dávkách a ať už se rozhodnete jakkoli, jsme tu pro Vás.
Využít můžete i Poradenskou linku SANANIM
kam můžete volat každý všední den mezi 13 a 17 hodinou.
Přeji hodně štěstí a vše dobré,
držím palce, Amrit Sen.