Zavislost
Roman
Dobrý den moc prosím o radu. Beru rivotril na úzkost a vim ze je na nem zavislost již ho užívám 16den 2mg jeden rano a jeden kolem 18h takze dva kusy. Někdy i jeden. Za 4dny ho vysazuji budu ho tedy brat 20dni. Neměl bych se snad bat abstaku ne? Vsude se píše ze zavislost na rivot a jiných věznicích jsou tři měsíce....děkuji moc za odpověď....

Odpověděl: Amrit Sen
Romane, opět zdravím.
Včera jsem odpovídal na Váš obdobný, téměř totožný dotaz, odpověď najdete pod kódem 90825.
V každém případě, co jsem Vám včera odepsal, platí i dnes. Pro jistotu připojuji kopii předchozí odpovědi:
Zdravím Vás,
díky za důvěru, dobře, že píšete. Rivotril patří do skupiny benzodiazepinů, látek s mimořádným závislostním potenciálem, rizikem snadného vzniku psychické i fyzické závislosti.
Benzodiazepiny by neměl nikdo užívat, pokud je nepředepíše lékař a i tak by měl být velmi obezřetný, protože bohužel jsou i tací lékaři, neberou z nejrůznějších důvodů v potaz, že by benzodiazepiny neměl nikdo souvisle užívat déle, než 15 dní a při jejich užívání by měla vždy souběžně probíhat vhodná forma psychoterapie.
Odpověď tedy zní, ano, už po 23 dnech můžete mít příznaky abstinenčního syndromu, z mého pohledu ještě vlastními silami zvládnutelného. I tak Vám doporučuji, abyste vysazování Rivotrilu konzultoval s lékařem, stejně jako důvody a příčiny, proč jste Rivotril začal užívat.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/psychofarmaka.html
http://www.drogovaporadna.cz/psychofarmaka/benzodiazepiny.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Kdybyste potřeboval ještě s něčím pomoci, napište, jsme tu pro Vás.
Další možností, kterou nabízíme, je volat na naši Poradenskou linku SANANIM: +420 605 666 501,
která je v provozu každý všední den od 13 do 17 hodin.
Případně na Národní linku pro odvykání drog:
800 35 00 00, která je v provozu každý všední den od 10 do 18 hodin.
Přeji Vám vše dobré, buďte na debe opatrný,
Amrit Sen.