hulení
akack
Dobrý den,psala jsem včera ale tohle je myslímdůležitějsí šla jsem prát a Daniel měl v kapse neurol,dala jsem kalhoty zpet kde jsem je vzala,ale co ted nic o tom nevím ale huleni a neurol určitě není dobrý nápad navíc bereme sertralin spoku každé ránu plus 2xtýdně antabus.Já o neurolu vážně nic nevím jen to co čtu ted na netu a moc pozitivní to není.Jak naDaniela ted,mámto říct jeho psychiatričce?on sámto neudelalze ji i o trávě vůbec nevímco dál.Děkuji Kačka

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Kačko,
díky za doplnění k předchozímu dotazu. Před chvíli jsem vám na něj odpověděla a teprve nyní jsem se dostala k tomuto.
Co píšete, mne jen utvrzuje v tom, že byste v prvé řadě měla chránit sama sebe. Partner nejspíš nemá pokud jde o užívání marihuany, ale i léků, zcela jasno - resp. nevnímá nebo je nechce vnímat jako riziko, byť i pro něj pravděpodobně rizikové jsou. Oba užíváte antabus a antidepresiva. Kombinace těchto léků s neurolem je poněkud neobvyklá, výjimečně k ní lékaři přistupují v případě nějaké větší krize na straně pacienta. Přeci jenom jde o lék se závislostním potenciálem a u lidí s anamnézou závislosti se jim lékaři snaží vyhnout. Předpokládám, že byste však věděla, pokud by měl léky od lékaře. Nebo se pletu?
Jestli neuvažujete o rozchodu, můžete zvážit přechodnou pauzu, kdy byste získala odstup, přestala být tak přímým svědkem partnerova hulení a lhaní o hulení, nemusela být v roli policajta, co podezírá a hlídá a hledá. Nic z toho partnerství neprospívá. A hlavně o všem (o neurolu, obavách, pocitech, nedůvěře, zklamání atd.) mluvte v terapii, kam docházíte.
Pak mohu už jen zopakovat doporučení z předchozí odpovědi: zkuste si pro sebe dovolit ten luxus, že si dopřejete individuální terapii. Přeci jenom může jít o těžké životní rozhodnutí a není od věci mít někoho, kdo vás nesoudí, nutně neradí, ale naslouchá a podpoří vás v situaci, kdy si připadáte slabá, pomůže vám zahlédnout začarované kruhy, ve kterých se točíte v momentě, kdy budete mít možnost z nich vystoupit.
Držím palce a přeju hodně chuti a odvahy do života!
Zdraví,
Gabriela Minařík.