Pervitin
Andy
Dobrý den nechlubim se tím a ani na to nejsem hrdá ale bereme s přítelem už skoro 4 roky nitrožilně pervitin.ze začátku jsme si dali jen občas ale teď je to častěji a častěji.Ale na co se chci zeptat když si s přítelem dáme povídáme si o všem možném..dojde i na sex vše je nádherné ale druhý den se přítel proste vypaří jdu třeba do sprchy a on mezi tím uteče a neřekne mi nic telefon nechá doma a jde..přijde třeba i za 12hodin s tím že lital venku..jenže já nevím popravdě jestli tomu mám věřit nebo ne.muzete mi prosím napsat na to svůj názor .. zajímalo by mě proč takhle utíká.dekuju

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Andy,
děkuji vám za důvěru, se kterou se na naši poradnu obracíte.
Bohužel vám však nedokáži dost dobře odpovědět na otázku, z jakého důvodu partner po noci s vámi na pervitinu druhý den na 12 hodin zmizí. Rozhodně to není běžná reakce, ať už mezi uživateli drog nebo mezi těmi, kdo neužívají. A umím si představit, že máte pochyby, co dělá, možná se cítíte zraněná, zklamaná, že s vámi nezůstane i druhý den, sama mluvíte o "útěku". Partner vám situaci vysvětlil po svém, vy mu však přesto nevěříte. Nedivím se tomu. Přesto ve vztahu zůstáváte.
Ve vztazích, kde figurují drogy, bývá důvěra velmi křehké téma, které často unese hodně právě kvůli společným zážitkům na drogách a společnému užívání. Bez drog by podobné věci ve vztahu lidé častěji netolerovali. Jistě byste našla i páry, kde drogy nehrají roli, a dějí se v nich podobné věci, přesto v nich partneři přes různé pochyby a nedůvěru zůstávají. Vnímám takové vztahy jako ne zcela zdravé, nicméně v době, kdy převažují pro obě strany výhody nad nevýhodami, většinou se nic nemění. Někteří lidé v takových vztazích s různou mírou spokojenosti zůstávají řadu let, nebo i celý život.
Napadá mne jediné doporučení - s parnerem si za střízliva promluvit o tom, jak se cítíte, když se takto chová, a sama pro sebe si dát hranice, co pro vás je v partnerském vztahu ještě přijatelné, skousnutelné, a co už nikoli. Zde najdete odkaz na článek s deseti radami, jak vést konstruktivní rozhovor (hodí se jak pro partnery, děti, tak prostě pro konstruktivní hovor na jakékoli téma - pozor na výčitky, ultimáta, vydírání, ty nefungují).
Budu ráda, když se ozvete, jak se situace vyvíjí.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.