Změněné myšlenky po intoxikaci pervitin
Tom
Před měsícem jsem asi 6x vyzkoušel pervitin a poslední dobou můj život doprovází nepopsatelné stavy. Mám neskutečné problémy s pamětí, například se podívám na film a skoro nic si z něho nepamatuji, věci, které jsem dříve znal, jsem zapomněl. Muže to být způsobené pervitinem? Dříve jsem byl inteligentní a teď si připadám jak hlupák. Tento stav mám čerstvě čtrnáct dní. Může to být třeba projev deprese ?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Tome,
píšete, že stavy, které u sebe pozorujete, trvájí zhruba 14 dní. Uvažujete o možnosti, že souvisí s opakovaným užitím pervitinu před měsícem. Zároveň vás napadá, jestli nejde o deprese, mne napadají navíc i úzkosti, nebo jiné problémy. Souvislost takto na dálku není možné vyloučit, ale ani potvrdit. Podle toho, jak palčivé pro vás potíže jsou, bych se proto přikláněla k návštěvě odborníka, ideálně lékaře, psychiatra. Zde by pak bylo potřeba mluvit narovinu, tedy zmínit i užití pervitinu.
S ohledem na současnou situaci (nouzový stav) by bylo nejlepší rozhlédnout se po psychiatrovi ve vašem okolí, zavolat a objednat se. Něktreré ambulance fungují, jiné mají speciální režim, některé dočasně provoz omezily nebo přerušily. Objednání bych neodkládala - je pravděpodobné, že čekací doby budou dlouhé (i před nouzovým stavem byly i několik týdnů až měsíců) a bylo by škoda stav zanedbat a nechat ho přejít do chronicity (tj. stav, kdy se na potíže nabalují další a tím se vše komplikuje). Takové problémy se totiž léčí o mnoho hůře a zdlouhavěji. Čím dříve se vám podaří stav zarazit, tím lépe. Základem je však vyšetření, které odhalí důvod potíží. Pořád je šance, že se vše během pár dní srovná, ale jelikož už to trvá dva týdny, bylo by nerozumné situaci podcenit a zanedbat. Koneckonců - vždy můžete domluvený termín u lékaře zrušit. Co vy na to?
Budu ráda, když mi dáte vědět, jestli jste se rozhodl vyhledat pomoc, případně jak jste pochodil. Kdyby cokoli, napište.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.