Zánět žil
merrycrisis
Hezký den,
jsem uživatel pervitinu. Užívám ve většině případů šňupáním, nebo kapslemi. Před měsícem a půl byl pervitin užit nitrožilně (asi 3x). Žíla poté ztvrdla, jednalo se pravděpodobně o zánět žíly, žíla byla mazána hiruoidem dokud nezměkla a poté dokud nepřestala být jakkoli citlivá. Tento víkend byl pervitin znovu užit jednou nitrožilně (jehla byla velikosti odběrové jehly, tedy větší než obvyklá velikost jehel z káčka). Žíla neztvrdla, ale bolí, vystouplá, ale ne tvrdá, jako by tam byl větší tlak. Chci se zeptat jestli se podle vás může jednat o zánět žil, případně jestli by jste mi mohl/a doporučit jinou mast. S rukou cvičím mačkáním míčku a mažu zmiňovanou mastí.
Není nutné mě upozorňovat o nebezpečnosti užívání nitrožilně, nebo jakékoli užívání narkotik. Rizika i veškeré následky jsou mi známé.
Moc Vám děkuji za radu
N.

Odpověděl: Amrit Sen
Merrycrisis, zdravím Vás,
vážím si Vaší důvěry. Chápu vaše znepokojení, je na místě. Bohužel, takto na dálko nedokážeme, ani nikdo jiný, určit, co se Vám stalo, natož navrhnout účinnou léčbu. To může pouze lékař, případně zdravotníci z týmů kontaktních center a terénních programů pro uživatele návykových látek.
Je těžké odpovídat někomu, kdo nám diktuje, co mu nesmíme psát, rozumíme si?
Takže jestli jde o zánět žil, nebo spíš o vznikající absces či podobný problém, nepoznáme, abychom Vám doporučili mast, která by Vám měla "zabrat", tím spíš, že při chybné volbě byste si mohl přivodit více škod, než užitku, tedy další komplikace.
Doporučuji Vám tedy zajít k lékaří, nebo aspoň do káčka, či za terénňáky, ti však zpravidla nedisponují vším případně potřebným, nemohou Vám předepsat například antibiotika, nelze vyloučit, že je budete potřebovat.
V opačném případě, nebo při prodlevě a odkladech se může stát, že se defekt natolok zhorší, že bude třeba chirurgického zákroku s rizikem, že byste mohl přijít o končetinu, v krajním případě i o život.
Změřte si teplotu, pokud byste ji měl mít zvýšenou, na nic nečekejte a upalujte k lékaři, třeba i na noční pohotovost, nebo do některé z nemocničních ambulancí.
Užitečné odkazy:
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/504/absces-znamy-neznamy.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/25/abscesy-atd-vcetne-protiinfekcniho-dvanactera.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/31/co-na-rany-boule-a-telni-kratery.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/92/rady-vsemi-mastmi-mazane.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/6/121/dekontaminace-iii_2008-harm-reduction.html
http://www.edekontaminace.cz/downloads/1386663309_dekontaminace_iii_2013.pdf
K dalším způsobům aplikace:
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/193/nemas-uz-kam-davat-Zily-ti-neberou-a-nosem-to-taky-nejde-nemas-ciste-jehly-a-presto-si-musis-dat-vyzkousej-kapsle!!!.html
http://www.zbynekmlcoch.cz/informace/medicina/osetrovatelstvi-postupy/intravenozni-injekce-a-aplikace-infuze-postup-podavani-iv-injekci-a-infuzi
http://www.psychicke-zdravi.cz/novinky-laik-dimenzef/injekcni-aplikace-drog-je-nebezpecna-pro-narkomana-i-jeho-okoli-520
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/316/analni-aplikace-drogy.html
http://www.infodrogy.estranky.cz/clanky/zpusoby-uzivani-drog.html
http://www.substitucni-lecba.cz/injekcni-uzivani-drog
http://www.substitucni-lecba.cz/jak-jsou-drogy-uzivany
Kapsle znáte...
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/129/co-jsou-zac-ty-kapsle.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/285/kapsle.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/495/kapsle.html
Seznam a kontakty na centra, terénní programy a další bezplatné služby v ČR pro uživatele návýkových látek, které můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat zde:
Drogy-info, mapa pomoci:
https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Drogový informační server, databáze kontaktů:
https://www.drogy.net/databaze-kontaktu/
Na nic nečekejte a jednejte.
Přeji Vám vše dobré, ať jste brzy v kondici,
buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.