Vůle a rada
Ela285
Hezky den
Mam na Vas dotaz tykajici se zavislosti na leku tramal .
Zacala bych tim , ze jsem clovek ktery za cely svuj zivot potreboval lek maximalne jako je paralen atd ., moje maminka je jiz od detstvi chronicky nemocna je po revizi kyc. kloubu a jine dalsi zdravotni komplikace . Nicmene jednoho dne me zacala neuveritelna bolest zubu a na to mi byl nabidnut onen "zazracny napoj " dala jsem si ctyri kapky z velkeho baleni a najednou bylo po bolesti a k tomu dalsi plusy .... po uziti jeste tak trikrat jsem prestala ale po par dnech kdy jsem se potila a byla slaba (myslela jsem si ze mam virozu , koho by napadlo ze ma abstinencni priznaky po lecich na bolesti ) jsem si rekla , ze si zkusim dat par kapek nic to semnou nemuze udelat , takto to pokracovalo asi tri mesice . Kdyz jsem se dozvedela co je to za svinstvo okamzite jsem dala ruce pryc , jak se rika abstak jsem mela asi ctyri dny dva byly hrozne , ale vuli jsem mela . Bohuzel , ale po pul roce me to zlakalo zase a tentokrat do trvalo mozna dele mozna 8 mesicu . Kdyz uz jsem se sama sobe zhnusila ze vlastne kradu mame leky a ze bohuzel musim to rict , ale jsem fetak tak jsem opet prestala . Prosim Vas tedy o Vasi radu jak posilit vuli a uz se k tomu nikdy nevratit . Sama jsem presvedcena , ale to jsem byla tenkrat taky . Dekuji za Vas cas a pripadnou odpoved . M.

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
děkujeme za dotaz. Takto na dálku se radí opravdu jen velmi obtížně a bez znalosti anamnézy a podrobného stavu je to opravdu těžké.
Podle toho co píšete, by byl asi nejvhodnější postup započít spolupráci s někteou z adiktologických služeb, kde by Vám pomohli zvýšit Vaší vůli a výdrž zůstat bez tramadolu. Popř. by s Vámi domluvili pozvolné snižovací schéma tak, aby jste se co nejméně vysatavila případnému vzniku přízanků z vysazení. Bohužel však nepíšete kde bydlíte, ale pokud nám pošlete své PSČ, rádi Vám vybereme nejvhodnější službu.
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec