Co mám dělat?
K
Dobrý den, mám problém s alkoholem, kokainem, snazim se sama už nějakou dobu prestat a vždy se to vrátí zpět. Mám strach, že si sama nemůžu pomoci. Máte nápad jak to ustát? Děkuji.

Odpověděl: Amrit Sen
K, zdravím Vás,
díky za důvěru. Jste na dobré cestě, že se závislému nedaří abstinovat od návykových látek, byť se snaží, je běžné a bez vhodné podpory a odborné pomoci často velmi těžké, o to náročnější bývá abstinenci dlouhodobě udržet. Několik bezpodmínečných kroků k tomu, abyste se uzdravila, jste už podnikla, přiznala jste si problém a bezmoc ho sama zvládnout, kontaktovala jste nás.
Rozhodně Vám doporučuji i nadále nezůstávat v tak náročné situaci sama a promluvit o ní s odborníky, případně s členy svépomocného společenství uzdravujících se a uzdravených závislých, nejlépe obojí, také s někým dalším z rodiny, blízkých, nebo přátel mimo okruh uživatelů návykových látek.
Znamená to zavolat do nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktního centra, nebo obdobného bezplatného zařízení, jehož služeb můžete využít i anonymně a zkusit si vyjednat termín osobní schůzky, přestože při současných opatřeních většina adiktologických zařízení musela přechodně omezit, nebo upravit rámec poskytovaných služeb.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, co užitečného pro sebe můžete podniknout, a jakých chyb byste se měla vyvarovat. Seznámí Vás s možnostmi další spolupráce v případné terapii, podpoře a poradenství.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na bezplatné služby v okolí a dosahu, obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu zařízení, vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Další možnosti:
NA - Anonymní Narkomani CZ
https://anonymni-narkomani-cz9.webnode.cz/
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/
https://www.na.org/
Nově v době koronaviru probíhají každodenní mítinky pražských skupin Naděje a Druhá šance:
Stačí do Skype vyhledávače zadat: Anonymní Narkomani Praha Naděje,
nebo NA DRUHÁ ŠANCE a požádat o připojení.
Připojit a odpojit se je možné kdykoli v průběhu mítinku.
Kameru mají všichni vypnutou a mikrofon si každý zapíná jen na dobu, kdy chce promluvit, aby případné okolní zvuky mítink nerušily.
Skupina Anonymní Narkomani Praha Naděje:
Středy, pátky a neděle od 20:00 do 21:00 hodin
Skupina NA DRUHÁ ŠANCE:
Neděle až pátky od 18:30 do 20:00 hodin
Soboty od 17:30 do 19:00 hodin
Stačí do Skype vyhledávače zadat: NA DRUHÁ ŠANCE a požádat o připojení.
Připojit a odpojit se je možné kdykoli v průběhu mítinku.
Zapojit se lze i do Česko - Slovenských NA Skype online mítinků,
každý den od 20 hodin:
https://www.anonymninarkomani.sk/stretnutia
Pošlete žádost o přátelství NA Česko - Slovensko
(Skype adresa: naceskoslovensko)
- pokud budete online (tzn. při Vašem jménu bude svítit zelená kulička), "naceskoslovensko" Vás připojí do skupinového telefonátu bez kamer.
Skype setkání jsou anonymní (kamery nejsou povinné), trvají hodinu a můžete se kdykoliv odpojit z rozhovoru.
Pokud nejste technicky zdatná a máte problém pracovat se Skypem a chcete se zúčastnit, napište na naslovakia@gmail.com a členové společenství se Vám pokusí pomoci.
Pokud chcete zůstat v kontaktu s Anonymním Narkomany a jinými uzdravujícimi se závislými, přidejte se do online skupiny "NA ČeskoSlovensko". Jednoduše pošlete email na naslovakia@gmail.com s žádostí o členství a členové Vás připojí. Budou Vám do emailové schránky chodit denní zamyšlení s tématem uzdravování ze závislosti a další užitečné informace. Skupinu můžete kdykoliv opustit.
Není na co čekat, jednejte, než se dobrý úmysl postrupně rozpustí v dalších dávkách.
Přeji Vám vše dobré, držím palce, kdykoli napište, jsme tu pro Vás.
Amrit Sen