Kokain poprvé
Marie47
Dobry den, dnes si poprvé chystám dát kokain a četla jsem že poprvé je vám zejména špatně, na zvracení, buší vám srdce a tak tak jestli to je pravda. Mnohokrát jsem taky užila extázi a zajímá mě jestli jsou stavy krom délky účinnosti nějak podobné.
Děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Marie, zdravím Vás,
díky za důvěru. Asi počítáte s tím, že z Vašeho úmyslu nebudeme nijak nadšení, v tom se rozhodně nemýlíte.
Jednou z našich úloh je harm - reduction, tedy snižování rizik, takže kromě toho, abyste svůj plán ještě zvážila, protože rizika jsou velká, doporučíme Vám, abyste byla opatrná a dodržela aspoň několik základních pravidel zmíněného h. r..
Zvracení se dostavuje daleko častěji po první dávce heroinu, než u kokainu, s bušením srdce se nepletete, ale nemusí tomu tak vždy být.
Kokain se v něčem Extázi, tedy MDMA podobat může, protože obě látky patří mezi psychostimulanty, tedy "budivé" látky, které na přechodnou dobu člověka naplní energií, sebevědomím, atd., přičemž MDMA někdy navozuje pocity (chemické) blízkosti a intimity. Účinek obou látek se může rovněž podepsat na ztrátě zábran, dá se říci, že kokain může být v tomto ohledu "agresivnější". Různě dlouhou dobu po odeznění jejich účinku se velmi často dostavuje vyčerpání, podrážděnost, špatná nálada, úzkost.
MDMA, který bývá někdy řazen i mezi halucinogeny, může při vyšších dávkách měnit vnímání, včetně vizuálního, kokain má větší závislostní potenciál, ale každý člověk je neopakovatelný originál, takže na každého mohou drogy účinkovat různě, stejně jako se dopady jejich užívání mohou u jednotlivců lišit.
Vraťmě se k doporučením. Psychostimulanty, tedy i kokain a "jízdu na něm" byste nikdy neměla prodlužovat déle, než přes jednu noc, kombinovat je s další drogou, nebo drogami, alkohol nevyjímaje. Měla byste se vyhnout "dokopávání", přidávání dalších dávek, protože kromě předávkování tak existuje zvýšené riziko toxické psychózy.
Důležitý je tzv. setting, to znamená, před užitím byste měla být zdravá a odpočatá, najedená a hydratovaná, v příjemném prostředí, s lidmi, kterým důvěřujete. V průběhu intoxikace průběžně doplňovat nealko tekutiny a aspoň občas něco výživného zakousnout, po odeznění účinků "vypnout", dát si sprchu, najíst a napít se, doplnit vitamíny a minerály, odpočinout si, vyspat se, dát organizmu možnost se zregenerovat. Další užití odložit na nikdy, nebo na co nejdelší čas, snížíte tak riziko vzniku závislosti.
Kokain bývá v našich krajích poměrně drahý a velmi ředěný, někdy i nebezpečnými látkami, obávám se, že "ošetřit" tyto okolnosti nebude ve Vaší moci.
Kokain také patří mezi drogy, na které extrémně rychle vzniká tolerance, to znamená, že s dalšími dávkami může velmi narůst jeho spotřeba, záležet může na frekvenci užívání, jednou z jeho typických vlastností je, že pokud se člověk nevyvaruje dalšího "dokopávání", další dávky účinkují velmi krátce i při nárůstu spotřeby a craving - (chutě) na další "čáru", která už "nedává", jako ta, nebo ty přechozí, může být velmi trýznivý.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/kokain.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
Stačí takto?
Buďte na sebe opatrná,
Amrit Sen.